اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

کارگران نیازمند توجه ویژه در حوزه قانون گذاری هستند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سهم یک پنجمی فوتی‌ها جهان مربوط به کارگران ساختمانی است، گفت: کارگران نیازمند توجه ویژه در حوزه قانون‌گذاری هستند؛ در سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ نیز اقداماتی شکل گرفته اما هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم.

کارگران نیازمند توجه ویژه در حوزه قانون گذاری هستند

به گزارش خبرنگار فارس، مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر در تذکری در خصوص بیمه کارگران، با بیان اینکه تعدادی از کارگران ساختمانی در حادثه متروپل جان خود را از دست دادند و در این موارد به دلیل عدم برخورداری از بیمه اجتماعی، خانواده آنها از مستمری برخوردار نخواهند شد، گفت: ارکان اصلی کارگر، کارفرما و کارگاه باعث شده بیمه کارگران ساختار مناسبی نداشته باشد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار سازمان بین‌المللی کار از هر پنج مرگ در محل کار یک مورد به مرگ در ساختمان بر می‌شود.

عباسی با اعلام اینکه یک میلیون ۷۰۰ و ۵۰ هزار نفر پیمانکاری و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به صورت آزاد مشغول به کار هستند، تصریح کرد: کارگران نیازمند توجه ویژه در حوزه قانون‌گذاری هستند؛ در سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ نیز اقداماتی شکل گرفته اما هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده‌ایم.

عباسی در ادامه یادآور شد: از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که این موضوع را در دستور کار قرار دهند و از شهردار تهران نیز می‌خواهیم که پیگیری کرده و ساز و کار فعالیت کارگران ساختمانی را جهت ارتقاء ساخت و ساز فراهم کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول