اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

زنگ خطر بحران گازی در دانمارک به صدا درآمد

یک گروه متشکل از شرکت‌های صنعتی در دانمارک هشدار داد در صورتی که ورود گاز به این کشور کاهش یابد، ده‌ها شرکت در این کشور در معرض تعطیلی قرار خواهند گرفت.

زنگ خطر بحران گازی در دانمارک به صدا درآمد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، تروئلز رانیس، دبیر کنفدراسیون صنایع دانمارک امروز هشدار داد که این کشور با بحران تامین گاز مواجه است و این کشور می‌تواند به افزایش تورم هزینه‌های داخل و تعطیلی ده‌ها شرکت منجر شود.

وی طی مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی در دانمارک گفت: هیچ اشتباه نکنید، ما در یک شرایط بسیار جدی هستیم و ممکن است با یک بحران واقعی گازی مواجه شویم و این به معنی احتمال تعطیلی شرکت‌هایی است که حمایت ریسک ندارند و این مسئله می‌تواند هزینه‌زا باشد.

منظور وی از شرکت‌هایی که حمایت ندارند آن شرکت‌هایی هستند که در صورت بروز بحران گازی، گازشان قطع خواهد شد.

بنا به گفته آژانس انرژی دانمارک، هم اکنون نام 50 شرکت در لیست مرتبط با این موضوع قرار دارد.

رانیس همچنین گفت: قیمت گاز دوباره به میزان قابل توجهی افزایش یافته و این مسئله هزینه تولید با شرکت‌های دانمارکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسیار گران‌تر کرده است و در نهایت قیمت کالاها برای مردم دانمارک بسیار گرانتر خواهد شد.

پس از آنکه شرکت گازپروم روسیه صدور گاز به کشورهای اروپایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی هفته گذشته 60 درصد کاهش داد، قیمت گاز در اروپا دوباره افزایشی شد.

گازپروم گفته دلیل کاهش صادرات گاز به اروپا، عدم بازگرداندن به موقع ایستگاه تقویت فشار از سوی زیمنس آلمان به مدار بوده است، اما آلمانی‌ها می‌گویند این تصمیم سیاسی بوده است.

از آنجا که فنلاند، لهستان، بلغارستان و دانمارک در کنار هلند از پرداخت پول گاز وارداتی از روسیه به صورت روبل خودداری کرده‌اند، مسکو صادرات گاز به این کشورها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده است.

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی دی‌ آر دانمارک هنوز در ذخیره‌گاه‌های خود گاز کافی دارد و 70 درصد ظرفیت آنها پر است.

هفته پیش رسانه‌های اروپایی گزارش دادند که افزایش قیمت گاز باعث شده تا کشورهای اروپایی شروع به برداشت از ذخایر گازی خود کنند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول