اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تاکید و حمایت کمیسیون انرژی از کاهش همکاری‌های داوطلبانه فراپادمانی ایران

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: اعضای این کمیسیون قطعنامه صادرشده اخیر آژانس اتمی را محکوم و اعلام کردند گر چه همکاری‌های فراپادمانی ایران داوطلبانه بوده اما کاهش کامل این همکاری‌ها لازم است.

تاکید و حمایت کمیسیون انرژی از کاهش همکاری‌های داوطلبانه فراپادمانی ایران

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 31 خرداد) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران علاوه‌بر ارائه گزارشی از روند طی شده مذاکرات منتهی به صدور قطعنامه شورای حکام، تاکید کرد؛ ایران مصمم به احقاق حقوق کشور در حوزه فنی و پادمانی به‌صورت توامان است، همچنین بر اهمیت صنعت هسته‌ای کشور تاکید کرد.

وی افزود: اعضای کمیسیون پس از استماع گزارش سخنگوی سازمان انرژی اتمی به اتفاق بحث قطعنامه صادر شده را محکوم کردند و آن را تصمیمی سیاسی و متاثر از فشار سیاسی قدرت‌ها خارج از نکات فنی قلمداد کردند، همچنین اگرچه همکاری‌های فراپادمانی ایران داوطلبانه بوده اما بر کاهش کامل این همکاری‌ها تاکید شد و البته از سیاستی ـ که برای جمع‌آوری تمامی دوربین‌ها دنبال می‌شود ـ حمایت کردند.

شریعتی با بیان اینکه سند جامع افق توسعه 20 ساله هسته‌ای کشور دیگر موضوعی است که امروز مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت، افزود: مقرر شد؛ جزئیات این سند -که به تصویب شورای عالی فناوری رسیده و ابلاغ شده- به‌صورت کامل به کمیسیون انرژی ارسال و نظارت کمیسیون بر اجرای این سند به صورت منظم انجام شود چراکه ما حوزه هسته‌ای را صنعت هسته‌ای مانند صنایع دیگر کشور دانسته ولذا باید به صورت کامل مستقر شود.

شریعتی با بیان اینکه اعضای کمیسیون ضمن قدردانی از تلاش‌های سازمان بر توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای تاکید کردند، اضافه کرد: همچنین بر ضرورت تامین مالی و حمایت‌های بیشتر از برنامه‌های فنی و ارتقاء توان نیروی انسانی سازمان تاکید شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس توضیح داد: نکته مهم دیگری که به آن اشاره شد این است که "قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم برای لغو تحریم‌ها" در بخش صنعت هسته‌ای، کاملا مسیر مذاکرات را به نفع ایران تغییر داد و دست ایران در مذاکرات پر شد، هرچند افرادی در زمان تصویب قانون ابراز نارضایتی می‌کردند اما مشخص شد؛ این قانون بسیار راهبردی بوده و به نفع کشور است.

وی ادامه داد: همچنین گزارش سازمان از اجرای تعهدات ایران نشان داد، تمام تعهدات بخش فنی این قانون توسط سازمان در بخش‌های تجهیزات، ماشین، مواد و تاسیسات بعضا بیش از تعهد مبتنی بر قانون نیز بوده است.   

شریعتی تصریح کرد: با توجه به تهدیدهای که رژیم صهونیستی نسبت به تجهیزات، اماکن و دانشمندان ما به طور دائم دارد، بحث حفاظت از دانشمندان و تجهیزات و اماکن مورد تاکید اعضای کمیسیون قرار گرفت.

انتهای پیام/ ت 34

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول