اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام آمریکایی: تهدیدهای ایران علیه پامپئو را جدی می‌گیریم

یک مقام آمریکایی مدعی شد دولت این کشور تهدیدهای ایران علیه وزیر خارجه سابق آمریکا را جدی می‌گیرد.

مقام آمریکایی: تهدیدهای ایران علیه پامپئو را جدی می‌گیریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام آمریکایی گفته واشنگتن تهدیدهای ایران علیه «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا را جدی می‌گیرد.

پایگاه واشنگتن‌فری‌بیکن که یک وبگاه نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی است امروز در گزارشی نوشته ایران تهدیدهای خود برای ترور مایک پامپئو را تازه کرده است.

این وبگاه نوشته یک حساب کاربری «وابسته به حکومت ایران» در توییتر در چند روز پیش تهدید کرده که پامپئو بایستی در ترس زندگی کند.

حساب کاربری «إیران بالعربیة» در توییتر با انتشار عکسی از پامپئو نوشته است: «در ترس زندگی کن، ترسو!.»

فری‌بیکن نوشته است: «این  پست نشان می‌دهد که ایران پامپئو را به دلیل نقش او در حمله پهپادی که به کشته شدن (شهادت) قاسم سلیمانی (فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران) منجر شد، مرده می‌خواهد.»

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به واشنگتن‌فری‌بیکن گفت که واشنگتن این تهدیدها را جدی می‌گیرد. او گفته ایران در صورت حمله به هر مقام آمریکایی «با تبعات شدید» مواجه خواهد شد.

این سخنگو گفت: «اشتباه نکنید. ایالات متحده از شهروندانش محافظت و دفاع خواهد کرد. این هم مقام‌هایی را شامل می‌شود که الان به ایالات متحده خدمت می‌کنند و هم کسانی که سابقاً خدمت کرده‌اند.»

وی اضافه کرد: «ما در عزم خود علیه تهدیدها و تشدید تنش‌ها متحدیم. ما در دفاع از مردممان متحدیم. چنانچه ایران به یکی از شهروندان ما حمله کند با تبعات شدیدی مواجه خواهد شد.»

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا جمعه گذشته با شبکه خبری العربیه مصاحبه‌ای درباره عملیات تروریستی فرودگاه بغداد برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند. «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل این عملیات تروریستی را غیرقانونی دانسته و بهانه‌های آمریکا در توجیه آن را رد کرده است.

گزارش‌های مختلف حاکی است پامپئو یکی از اصلی‌ترین افراد دخیل در تصمیم دولت ترامپ برای ترور سردار سلیمانی بوده است. روزنامه گاردین در گزارشی در مردادماه سال ۱۳۹۹ با هشدار درباره دیدگاه‌ها و مواضع خطرناک مایک پامپئو نوشته بود او ترامپ را به صدور فرمان ترور ژنرال سلیمانی مجاب کرد.

کینه پامپئو از سردار سلیمانی به سال‌ها قبل‌تر برمی‌گشت. شهید سلیمانی در دورانی که بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه هدف تاخت و تاز نیروهای تروریستی تحت حمایت آمریکا قرار گرفته بود توانست با استفاده از پتانسیل سازمان‌ «الحشد الشعبی» در عراق و نیز قوات‌الدفاع الوطنی در سوریه و حمایت و هدایت و مشاوره ‌فرماندهان حاضر در این دو نهاد، طی ۶ سال، بساط خلافت خودخوانده داعش و گروه‌های تروریستی مختلف را برچیند.

وی که بنا به دعوت رسمی بغداد و دمشق وارد عراق و سوریه شده بود با تکیه به توانمندی‌های ویژه خود در شبکه‌سازی نیروهای محلی و بومی توانست نقشه‌های ائتلاف آمریکایی-صهیونیستی را در سوریه نقش برآب کند.

شواهد منتشرشده در رسانه‌های آمریکایی حاکی است هراس انتقام لحظه‌ای پامپئو را رها نکرده است. پامپئو سال گذشته، ساعاتی بعد از برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی به صراحت خواستار حفاظت جان خودش و دونالد ترامپ شد.

او ۱۴ دی‌ماه سال گذشته در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت: « این را دیدیدم که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف زده که رئیس‌جمهور ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند، واقعا و عمیقا بی سابقه است و تیم رهبری سیاسی (جو بایدن) واقعا (برای حفاظ از ترامپ و من) مسئولیت دارد».

بعد از آن پایگاه «واشنگتن‌اگزماینر» گزارش داد دولت فدرال آمریکا به طور تقریبی ماهانه دو میلیون و صد و هفتاد و پنج هزار دلار برای حفاظت از پامپئو و دیگر مقام‌های دخیل در ترور سردار سلیمانی هزینه می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول