اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

صلح و سازش 29 پرونده قتل در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: تعداد ۲۹ پرونده منجر به قتل در هرمزگان با ورود افراد متخصص به صلح و سازش ختم شد.

صلح و سازش 29 پرونده قتل در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همزمان با سالروز شهادت دکتر شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام(ره) و آغاز هفته قوه قضائیه در جمع اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و  اظهار داشت: طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده روز پنجشنبه ۲ تیرماه روز حرکت جهادی و تحول آفرین است.

وی افزود: علیرغم تعطیلی دادگستری و سازمان‌های تابعه در این روز، برنامه و بازدید هدفمندی از زندان مرکزی بندرعباس، در نظر گرفته شده است که اکثر قضات شهر بندرعباس در این بازدید حضور دارند و زندانی‌ها می‌توانند مستقیما از قضات مربوطه درخواست‌های خود را بخواهند؛همچنین پنجشنبه بعد از ظهر غبارروبی گلزار شهدا و تجلیل از خانواده‌های ایثارگران و شهدا دستگاه قضایی تدارک دیده شده است. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: روز جمعه مصادف با سه تیرماه ساعت ۹ صبح میز خدمت در محل برگزاری نماز جمعه و سخنرانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر بندرعباس در جهت تشریح دست آوردهای دستگاه قضایی استان پیش بینی شده است.

قهرمانی ادامه داد: روز شنبه چهار تیرماه دیدار با حقوقدان‌ها، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه در سالن اجتماعات دادگستری کل استان هرمزگان در نظر گرفته شده است و روز یک شنبه پنج تیرماه شرکت رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی شده است. 

وی اضافه کرد: روز دوشنبه ۶ تیرماه روز ترویج فرهنگ صلح و سازش و تجلیل از فعالان حوزه صلح و سازش به طوری که در استان هرمزگان ۲۹ پرونده منجر به قتل در استان با ورود افرادی که تخصص در صلح و سازش دارند از مرگ نجات پیدا کردند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: روز سه شنبه هفت تیرماه روز ولایتمداری، ایثار و خدمت به مردم که در این روز ملاقات‌های  مردمی و حضور مسئولین دستگاه قضا در مساجد سطح شهر پیش‌بینی شده است.

قهرمانی افزود: در بحث عملکرد آماری، دادگستری استان هرمزگان نسبت به دادگستری سایر استان‌ها عملکرد قابل تقدیری از خود به جا گذاشته به طوری که از حیث مانده پرونده، مانده پرونده‌های مسن، حوزه فناوری و اطلاعات، مدل تعالی فرهنگی و طرح تکریم مراجعان استان هرمزگان رتبه اول در سطح دادگستری‌های استان را دارا می‌باشد.

وی ادامه داد: از حیث تعیین تکلیف اموال تملیکی ما شاهد رکورد فروش بیش از یک هزار میلیارد ریالی هستیم و در بحث مزایده‌های کل کشور از ۲۷۰ میلیارد تومان، ۲۱۰ میلیارد آن متعلق به هرمزگان است که نشان دهنده عملکرد قابل تقدیر سازمان اموال تملیکی است که این مهم با کمک دستگاه قضایی محقق شده است.

رئیس دادگستری کل استان هرمزگان اظهار کرد: در بحث معتادان متجاهر و جمع‌آوری آن‌ها از سطح شهر عملکرد موثری داشته‌ایم و هدف این است که حتی یک معتاد در سطح شهر دیده نشود زیرا وجود معتادان خود عامل جرائم دیگر از جمله سرقت است و همچنین در بحث جرائم خشن و وجود ارازل و اوباش وضعیت مطلوبی در هرمزگان حاکم است.

قهرمانی افزود: در بحث صدور گواهی سو پیشینه اقدام موثری انجام شده به طوری که گواهی صدور پیشینه کمتر از یک ساعت به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد و از سال ۹۸ تا اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۱۴۶ هزار گواهی عدم سو پیشینه صادر شده یعنی حدود ۱۴۶ هزار نفر خدمت مطلوب دریافت کرده‌اند و صرفه جویی بسیاری در وقت و هزینه‌ها صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان داشت: علاوه بر انجام وظیفه‌های محوله به فکر نوآوری در زمینه‌های مختلف هم هستیم و از این رو طرح صدور گواهی انحصار وراثت الکترونیکی و صدور گواهی اختلاف در صلاحیت‌ها را در حال پیگیری هستیم تا پس از نظرات کارشناسی این طرح را به صورت ملی اعلام کنیم.

در ادامه مسئولین سازمان های تابعه قوه قضائیه هرکدام به تشریح عملکرد خود در حوزه مربوطه پرداختند.

در پایان دادستان شهرستان بندرعباس در خصوص سوال خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت باند بزرگ قاچاق خانوادگی مواد مخدر اظهار داشت: این افراد مواد مخدر را از یکی از کشورهای همسایه وارد ایران کرده و بعد در سراسر ایران توزیع می‌کردند کیفر خواست این پرونده صادر شده  و مراحل دادرسی این پرونده در جریان است و اتهام این افراد افساد فی الارض است.

همچنین قهرمانی در پاسخ خبرنگار فارس در خصوص طرح رزاق اعلام داشت: در بحث قاچاق سوخت مردم و رسانه مطالبه گری می‌کنند و استاندار نیز به صورت ویژه پای کار است و ما هم بر حسب قانون پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: اگر طرح رزاق شروع شود و مطالبه‌گری صورت نگیرد این طرح به انحراف کشیده می‌شود؛ امروزه قاچاق سوخت علاوه بر اینکه موجب خسارت به بیت‌المال می‌شود ایجاد فاصله طبقاتی را نیز در بر دارد به طوری که دو همسایه یکی با قاچاق سوخت ثروتمند می‌شود و خانواده دیگر که می‌خواهد سالم زندگی کند در خرج روزانه خود می‌ماند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: قاچاق سوخت هر ساله موجب کشته شدن عده‌ای از مردم می‌شود و طرح رزاق می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند و دولت با فروش سوخت به مرز نشین‌ها خود تولید درآمد برای دولت داشته باشد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول