اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابراز نگرانی کاخ سفید از احتمال اعدام آمریکایی‌های بازداشت‌شده در جنگ اوکراین

مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به تلاش‌ها برای مطلع‌شدن از سرنوشت جنگجویان آمریکایی بازداشتی توسط روسیه، از احتمال اعدام آن‌ها ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی کاخ سفید از احتمال اعدام آمریکایی‌های بازداشت‌شده در جنگ اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اظهارات «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه مبنی بر اینکه جنگجویان آمریکایی بازداشت‌شده در جریان جنگ اوکراین شامل کنوانسیون ژنو نمی‌شوند، باعث هراس کاخ سفید شد.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه نسبت به احتمال اعدام آمریکایی‌های بازداشت‌شده توسط روسیه ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کربی طی نشست خبری در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره دو جنگجوی آمریکایی بازداشت‌شده در جریان جنگ اوکراین گفت: «اولاً، ما هنوز در حال تلاش برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد این دو فرد هستیم».

وی در واکنش به اظهارات پسکوف تصریح کرد: «ثانیاً، این وحشتناک است که یک مقام دولتی روسیه حتی امکان مجازات اعدام را برای شهروندان آمریکایی که در اوکراین بودند، مجاز بداند».

این مقام کاخ سفید با بیان اینکه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد با سران کشورهای گروه۷ در مورد تامین مواد غذایی در سراسر جهان صحبت کند، اظهار داشت: «بایدن آماده برخورد با استفاده پوتین از غذا به عنوان سلاح است».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کربی همچنین خبر داد که تماس‌های کاری بین واشنگتن و کی‌یف بعد از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، «روتین و منظم» شده است.

وی با بیان اینکه بایدن به‌طور معمول و منظم با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین تلفنی صحبت می‌کند، اما گفت که فعلا نمی‌تواند آمار دقیقی از تماس‌های برقرار شده بین دو طرف ارائه دهد.

این مقام آمریکایی که به‌تازگی از سمت سخنگوی پنتاگون به شورای امنیت ملی کاخ سفید منتقل شده، گفت وزارتخانه‌های دفاع آمریکا و اوکراین نیز به طور منظم با یکدیگر تعامل دارند.

کربی در بخش دیگری از صحبت‌هیاش با بیان اینکه آمریکا اکنون در رکود اقتصادی نیست، اظهار داشت: «تصمیم در مورد معافیت از مالیات سوخت تا پایان هفته اتخاذ می‌شود و کنگره باید اقدام کند».

چند روز پیش منابع خبری گزارش دادند ارتش روسیه دو نظامی سابق آمریکایی را که در حال نبرد با نیروهای روسیه در اوکراین بوده‌اند دستگیر کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول