اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بازداشت نظامی آمریکایی به دلیل حمله به نیروهای خودی در سوریه

ارتش آمریکا پس از تحقیقات درباره علت انفجارها در انبار مهمات و تأسیسات حمام پایگاه نظامی خود در سوریه، از بازداشت یک نظامی آمریکایی خبر داد.

بازداشت نظامی آمریکایی به دلیل حمله به نیروهای خودی در سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی آمریکا بامداد چهارشنبه اعلام کرد یکی از نیروهای خود را در ارتباط با حمله ماه آوریل در سوریه که منجر به زخمی شدن چهار نظامی آمریکایی شد، بازداشت کرده است.

ارتش آمریکا در آن زمان، ابتدا مدعی شده بود که زخمی‌شدن نظامیان آمریکایی در جریان عملیات در روستای سبز در شرق سوریه به دلیل شلیک غیرمستقیم و احتمالاً یک حمله موشکی، رخ داده است.

ارتش آمریکا سپس اعلام کرد که تحقیقات بیشتر نشان داد که انفجارها نتیجه «قرار دادن عمدی مواد منفجره» در محل نگهداری مهمات و تأسیسات حمام بوده است و مقامات گفتند که در حال بررسی احتمال حمله خودی هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نیروی هوایی آمریکا بدون افشای هویت نظامی که این اقدام را انجام داده، گفت او بازداشت شده است.

«آن استفانک» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «به عنوان بخشی از تحقیقات در حال انجام، در ۱۶ ژوئن، یک نظامی در ارتباط با حمله در روستای سبز (سوریه) بازداشت شد».

به نوشته رویترز، فرمانده نیروی هوایی آمریکا سپس اعلام کرد که پس از بررسی اطلاعات در تحقیقات، تصمیم به صدور قرار بازداشت موقت این نظامی گرفته است.

ائتلاف آمریکایی در روز هجدهم فروردین ماه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که دو نیروی آمریکایی به دنبال تیراندازی غیرمستقیم در «القریه الخضراء» در نزدیکی دیرالزور سوریه مجروح شده‌اند. چند روز بعد، ائتلاف در بیانیه‌ای دیگر ضمن اعلام افزایش شمار مجروحان به چهار نظامی آمریکایی، گفته بود که این افراد به صورت سطحی مجروح و دچار ضربه مغزی‌ شده‌اند.

این ائتلاف در روز بیست و ششم فروردین‌ ماه سال جاری تیراندازی به سوی نیروهای خود را تکذیب کرد و گفت که نظامیان در پی بمب‌گذاری در پایگاه مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول