اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

حذف حجاب موجب عادی‌ سازی جنسی می‌شود؟/ آمار پاسخ می‌دهد

مخالفان حجاب اجباری معتقدند با آزادی در پوشش، شمایل زن پس از مدتی به مثابه هیبت یک مرد عادی جلوه خواهد کرد و نتیجه نیز این است که افراد چنین جامعه‌ای به جنس مخالف با عینک انسانی می‌نگرند نه جنسی. امّا آمارها چیز دیگری می‌گوید.

حذف حجاب موجب عادی‌ سازی جنسی  می‌شود؟/ آمار پاسخ می‌دهد

فارس پلاس؛ پرونده بدحجابی: برخی مخالفان حجاب می‌گویند اگر حجاب و محدودیت ویژه‌ای نباشد، روابط افراد در جامعه عادی می‌شود و انسانها به همدیگر نگاه جنسیتی نخواهند داشت. ادعای این طیف از مخالفان حجاب این است که حریم پوشش برای زنان باعث می‌شود زنان متفاوت دیده شوند در حالی که اگر همه مثل هم لباس بپوشند دیگر انگیزه‌های جنسی کاهش پیدا می‌کند.

اگر ادعای این افراد درست باشد، در جامعه‌ای که حجاب آزاد است افراد دچار تمایلات جنسی نمی‌شوند چرا؟ چون دیگر همه چیز عادی است!

اما واقعیت جور دیگری است. نگاهی به آمار تجاوزها و روابط جنسی نا متعارف در جوامع غربی نشان می‌دهد اتفاقا هرجا پوشش آزاد است روابط نامتعارف بصورت فزاینده‌ای جریان دارد. 

آمار روابط جنسی مربوط به نوجوان آمریکایی را ملاحظه کنید:

تقریباً نیمی از نوجوانان آمریکایی رابطه جنسی دارند

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری (CDC) آمریکا در گزارشی براساس داده‌های پیمایش ملی رشد خانواده (NSFG) در بازه زمانی ۲۰۱۵ - ۲۰۱۷ نوشت: «۴۲ درصد دختران نوجوان (FeMale) و ۳۸ درصد پسران نوجوان (Male) مجرد رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند.»

این نرخ  طی ۲ دهه اخیر برای زنان تقریباً ثابت بوده ولی برای مردان دارای دامنه تغییرات ۲ الی ۳ درصدی بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷ است. این نمودار بدان معناست که مصادف با سنین بلوغ جنسی، نیمی از نوجوانان ۱۵ تا ۲۰ ساله به رابطه جنسی روی می‌آورند.


نرخ رابطه جنسی نوجوانان مجرد | منبع: پیمایش ملی رشد خانواده (NSFG)

این تحقیق برآورد کرده که احتمال رابطه جنسی در دختران و پسران آمریکایی تا ۱۵ سالگی ۲۰ درصد است. این آمار در سن ۲۰ سالگی تقریباً ۸۰ درصد برای هر دو جنسیت تخمین زده است.

روند آمار همزمان با افزایش سن سیر صعودی دارد و درصد احتمال برقراری رابطه برای هر دو جنس دارای شیب افزایشی تقریباً یکسان است. در نمودار زیر خط سبز نشانگر احتمال برقراری رابطه دختران در سنین مذکور و خط آبی نیز متعلق به پسران است.


احتمال رابطه جنسی افراد مجرد آمریکا (سنین ۱۵ تا ۲۰ سالگی) | منبع: NSFG

در ادامه این گزارش آماری آمده است که  ۷۸ درصد دختران جوان و ۸۹ درصد از پسران جوان مجرد در بازه سنی ۱۵ تا ۲۴ ساله در اولین رابطه جنسی خود از ابزار پیشگیری از بارداری استفاده کردند. امّا کماکان ۳۵۰ هزار دختر زیر ۱۸ سال در آمریکا هرساله باردار می‌شوند.


درصد استفاده از ابزار پیشگیری میان مجردان (۱۵ تا ۲۰ ساله) | منبع: NSFG

طبق آمار فوق، نوجوانان زیر ۱۴ سال و پایین‌تر نیز در میان استفاده کنندگان از اقلام ضدبارداری هستند. در این بین، ۵۷ درصد سهم دختران و ۷۸ درصد سهم پسران است.

این موضوع نشان می‌دهد که افراد در آمریکا پس از گذر از سنین کودکی دارای یک عقبه ذهنی آماده پیرامون موضوع روابط ۲ جنس مخالف هستند و به تمام زوایای امور مسلط اند.

آمار فوق فقط برای سنین جوانی افراد در بازه زمانی کوتاه ۵ ساله بعد از ۱۵ سالگی است.

موسسه مطالعات خانواده (IFS) آمریکا گزارش داد که ۳۵ درصد افراد ۲۵ تا ۵۰ ساله در ایالات متحده یا به عبارتی ۳۹ میلیون آمریکایی اصلاً ازدواج نکردند. این افراد قاعدتاً در مسائل جنسی مبتنی بر تعالیم مذهبی عمل نمی‌کنند و خارج از چارچوب خانواده آتش غریزه خود را اطفاء می‌کنند.

نرخ تجرد آمریکا در بازه سنی ۲۵ تا ۵۰ سال در نیم قرن اخیر تا سال ۲۰۱۸ سیر صعودی داشته است.


نرخ آمریکایی‌هایی که هرگز ازدواج نکردند (آبی) | منبع: IFS

موارد فوق بخشی از وضعیت اجتماعی آمریکا در سنین نوجوانی و جوانی است.

طبعاً پرداخت به این موضوع در کشورهای مختلف جهان نظیر جوامع اروپایی  از حوصله گزارش خارج است. امّا گفتن یک نکته خالی از لطف نیست: دانش آموزان در کشورهای اروپایی نظیر آلمان ملزم به گذراندن واحدهایی تحت عنوان شنا از نوع مختلط هستند.

حتی نهاد موسوم به دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ نیز حکم داد که مهاجران مسلمان هم نمی‌توانند فرزندان از واحدهای درسی مرتبط با شنای مختلط در مدارس منع کنند.

به دلیل رویکرد سیستمی فرآیند اختلاط جنسی از سنین خردسالی در این قاره، طبعاً باید تفاوت جنسیت در این اروپا به امری عادی بدل می‌شد. امّا پایگاه آماری استاتیستا (Statista) آماری منتشر کرد که نشان می‌داد ۹ کشور از ۱۰ کشور اول دارای بیشترین خیانت به همسر متعلق به قاره اروپاست.

اخیراً نیز خبرگزاری فرانسه خبر داد که ۲ تن از وزیران دولت «امانوئل مکرون» در فرانسه به آزار جنسی و تجاوز متهم شده‌اند. نکته عجیب ماجرا اینجاست که یکی از این آزارگران "زن" است!

انتهای پیام/ ت 45

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول