اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

چهارمین رویداد ملی فهما در کردستان آغاز به کار کرد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: چهارمین رویداد ملی فهما با رویکرد مسجدمحوری در کانون‌های مساجد کردستان آغاز به کار کرد.

چهارمین رویداد ملی فهما در کردستان آغاز به کار کرد

کامل گلباغی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: رویداد ملی فهما رویدادی رقابتی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است که با هدف شناسایی و ساماندهی به کارگیری ارتقا و انگیزه بخشی استعدادهای فرهنگی هنری در سطح کشور طراحی و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد با توجه به تجربه برگزاری سه رویداد قبلی و استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان و کانون‌های فعال همانند سال گذشته در سه شبستان و 12 رواق تعریف و برای هر رواق 20 هزار امتیاز تعیین شده که هدف اصلی آن ارائه چهارچوب مشخص به مدیران و اعضای کانون‌ها برای نقش‌آفرینی هدفمند در حوزه فرهنگ و هنر  است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان این‌که چهارمین رویداد فهما از 21 خرداد همزمان با میلاد امام رضا(علیه السلام) آغاز شد، افزود: در این دوره از رویداد ملی فهما؛ کانون‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات خود می‌توانند یک تا سه رواق را برای شرکت در رویداد رقابتی فهما انتخاب کنند با این توضیح که یکی از رواق‌ها باید رواق هنر انتخاب شود.

وی عنوان کرد: نگاه تخصصی و کیفی در فعالیت‌های میدانی کانون‌های مساجد را از اهداف اصلی چهارمین رویداد فهما دانست و اظهار کرد: این رویداد با توجه به محوریت امام جماعت در فعالیت مسجد و بر اساس بیانیه گام دوم، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین تجربه برگزاری سه رویداد قبلی و استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان و کانون‌های فعال تدوین شده است.

گلباغی شاخص‌های مهارتی (آموزشی)، میدانی، رقابتی (جشنواره‌ای)، شبکه‌ای، تعاملی و خودجوش هویتی و ساماندهی را به عنوان گستره فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در رویداد فهما برشمرد و افزود: مسجدمحوری، نگاه تشکیلاتی، پیوست رسانه ای، جاذبه‌آفرینی هنری، از جمله شاخص‌های ارزیابی فعالیت‌های کانون در رواق های 12گانه است.

وی افزود: مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند پس از ورود به ناحیه کاربری خود در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir نسبت به انتخاب رواق تخصصی جهت ارزیابی در رویداد فهما اقدام کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان همچنین با بیان این‌که تمامی حمایت‌ها طی 3 دوره قبلی رویداد فهما مشروط به اخذ مجوز الکترونیکی کانون و ثبت فعالیت ها در سامانه بچه‌های مسجد بوده است، گفت: امسال نیز انتظار داریم کانون هایی که مجوز خود را دریافت نکرده‌اند، نسبت به تکمیل ارکان کانون در سامانه اقدام و مجوز الکترونیکی را دریافت و جهت بهره‌مندی از حمایت‌های مالی و تجهیزاتی تمام فعالیت‌های خود را در رواق‌های 12گانه تعریف شده در سامانه بچه‌های مسجد ثبت و مستند کنند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول