اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دادگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد ماهانه 300 پرونده جدید دارند/خبرهای مسرت‌بخش از رفع تصرف‌ها

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از یک آمار سنگین ورود پرونده به دادگاه‌های استان خبر داد.

دادگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد ماهانه 300 پرونده جدید دارند/خبرهای مسرت‌بخش از رفع تصرف‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، به مناسبت هفته قوه قضاییه مسئولان دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در اولین روز از این هفته نشستی را با اصحاب رسانه و خبر برگزار کردند.

در این نشست رئیس کل دادگستری استان به موضوعات مهمی اشاره کرد از جمله کار سخت قضات استان که ماهانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ پرونده باید توسط قضات که بعضاً جوان هستند مورد بررسی قرار گیرد و این بررسی ها و این حجم کار گاه موجب مشکلات روحی جسمی و حتی خانوادگی برای قضات استان شده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اقدامات مهمی که در زمینه های مختلف در استان شد گفت: کارگروه عملیاتی صیانت از حقوق عامه را در استان تشکیل دادیم در همه حوزه ها ورود کردیم آسیب‌شناسی صورت گرفته و سپس اولویت ها در دستور کار قرار می گیرد.

نگین‌تاجی افزود: در رفع تصرف منابع طبیعی 500 هکتار حکم قضایی در یک سال گذشته داشته همچنین برای مثال خود دستگاه پای کار آمده که الان ۱۶۰ هکتار منابع طبیعی با نظارت خودشان رفع تصرف شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دیگری که در حوزه حقوق عامه انجام گرفت گفت: در بعضی موارد افرادی امکانات و زمین را گرفتند تا به وسیله آن کاری انجام دهند تولیدی رونق بگیرد و اشتغال ایجاد شود اما به جای آن ویلا ایجاد کردند که به موجب ماده ۳۳ انحراف در واگذاری بوده و 1000 هکتار رفع تصرف توسط دستگاه قضایی استان انجام شده است.

این مسئول گفت: همچنین در حوزه تغییر کاربری احکام سنگینی صادر شده که 8 نفر از مدیران نیز محکوم شدند.

وی افزود: به تمامی دستگاه‌ها هشدارهای لازم را دادیم به دستگاه‌های خدمات‌رسان هشدار دادیم تا زمانی که کاربری‌ها تغییر نکند حق واگذاری انشعابات را ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول