اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

پیشنهاد خاص هلال احمر ایران به تصویب جهانی رسید

رئیس جمعیت هلال احمر از تصویب 4 پیشنهاد ایران در نشست‌های فدراسیون بین المللی صلیب سرخ در سوئیس، از جمله ایجاد صندوق بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه برای کمک به کشورهای دچار تحریم خبر داد.

پیشنهاد خاص هلال احمر ایران به تصویب جهانی رسید

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در بخش خبری 14 سیما با اشاره به  نشست‌های اساسنامه‌ای‌ فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر که با حضور سران 192 جمعیت ملی عضو فدراسیون در ژنو در حال برگزاری است، گفت:‌ صندوق بین‌المللی انتقال کمک‌های بشر دوستانه ثبت شود و مشکلات مالی برطرف شود و صندوق های کمک از قبل پر شود و مجوز کمک صادر شود.

وی  با اشاره به چهار پیشنهاد هلال‌احمر ایران،افزود:‌ این پیشنهاد شامل پیگیری مباحث مرتبط با تغییرات اقلیمی با استفاده از ظرفیت جوانان و داوطلبان عضو جمعیت‌های ملی، ثبت آثار ظالمانه تحریم‌ها و ایجاد صندوق بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه برای کمک به کشورهای دچار تحریم و همچنین به‌کارگیری ظرفیت جوانان و داوطلبان در پیشبرد اهداف عالی و توسعه اقدامات بشردوستانه است که  مورد استقبال و تایید جمعیت‌های ملی قرار گرفت و در هیات حاکمه فدراسیون تصویب شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به دیدارهای متعدد هیات ایرانی با مقامات کشورهای مختلف در این نشست، بیان داشت:در حاشیه این نشست جلسات مختلفی با کشورهای گوناگون برگزار شده و تفاهم نامه هایی را امضا کردیم.

کولیوند درباره اینکه آیا در تصویب پیشنهادات ایران با کارشکنی برخی کشورها نیز روبرو بودید، ابراز کرد:‌ما در مواضع خود اسرار داریم و تاکنون مقاومتی در برابر مواضع ما نبوده است و بسیاری از کشورها خواستار امضای تفاهم نامه با ما هستند.

در نشست‌های‌ فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در ژنو، پیشنهادات هلال‌احمر ایران ازجمله پیگیری مباحث مرتبط با تغییرات اقلیمی و همچنین ایجاد صندوق بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه در کشورهای دچار تحریم، مورد استقبال جمعیت‌های ملی قرار گرفت و در هیات حاکمه فدراسیون تصویب شد.

انتهای پیام/ ت 102

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول