اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ر‌صد و کنترل کیفی ‌‌پروژه‌های نهضت ملی مسکن‌ توسط آزمایشگاه مکانیک خاک

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از ورود این شرکت دولتی به ‌‌پروژه‌های نهضت ملی مسکن ‌گفت و افزود: در پروژه‌های نهضت ملی مسکن، هر استانی که تقاضای همکاری داشته باشد، شرکت برای کنترل کیفی ورود کرده است.

ر‌صد و کنترل کیفی ‌‌پروژه‌های نهضت ملی مسکن‌ توسط آزمایشگاه مکانیک خاک

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، ‌در وزارت کشور منعقد شد و بعدازظهر امروز‌ معاونان و مدیران از ظرفیت‌ها و توانمندی های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بازدید کردند.

از اهداف این تفاهم‌نامه، استفاده بهینه از ظرفیت‌های دو طرف برای ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی‌ است.

‌ارتقای کیفیت خدمات مشاوره ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، راه‌‎سازی و کنترل کیفیت حین اجرای طرح‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، دستگا‌ه‌های اجرایی و بخش خصوصی استان‌ها، از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه عنوان شد.‌

 

‌در حاشیه این بازدید، مجید کیانپور، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک‌ در جمع خبرنگاران درباره نحوه استفاده از ظرفیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای جلوگیری از بروز حوادثی نظیر متروپل، بیان کرد: به هر میزان که ‌به فرایند کنترل کیفیت اهمیت دهیم، ساختمان‌های با کیفیت‌تری ساخته می‌شود و با ارتقای کیفی، در واقع ساختمان‌ها بیمه می‌شوند.  

وی از ورود شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به ‌‌پروژه‌های نهضت ملی مسکن ‌گفت و افزود: ‌انجام اقدامات مرتبط با شرکت آزمایشگاه، در پروژه‌های عمرانی سفارش داده می‌شود و بر اساس نوع درخواست مشاور طرح و ‌ شاخص و مشخصات فنی مشاور طرح، وارد پروژه می‌شویم. 

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد‌: در موضوع نهضت ملی مسکن، هر استانی که تقاضای همکاری داشته باشد، ورود کرده‌ایم کار در ‌استان‌هایی نظیر زنجان و البرز آغاز شده است، البته استان تهران فعلا تقاضایی در این‌باره‌ نداشته‌است. 

کیان‌پور با اشاره به بکارگیری تکنولوژی‌های جدید در آزمایشگاه برای بررسی کیفیت و ‌بهسازی جاده‌های کشور، اضافه کرد: در حال حاضر‌ محورهای شریانی کشور، جاده غیراستاندارد نداریم، از سوی دیگر در راستای ‌ارتقای کیفیت سطح جاده‌های کشور برنامه شرایط نگهداری داریم، که موجب می‌شود ‌هزینه‌های نگهداری تا 50 درصد کاهش یابد؛‌ این دستگاه‌های به‌روزِ مورد نظر با اسکن جاده‌ها میزان خرابی را اعلام می‌کنند. 

وی همچنین درباره احتمال خصوصی‌سازی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفت: در حال حاضر برنامه‌ واگذاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مطرح نیست.

* مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی ساختمان‌های ناپایدار را شناسایی کند

در ادامه جلسه، وحید قربانی، مدیرکل دفتر فنی و برنامه عمرانی وزارت کشور، در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ ‌‌شناسایی ساختمان‌های ناپایدار و ناایمن برعهده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است اما در این باره، تصمیماتی در ستاد پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه اتخاذ شده که به زودی اعلام می‌شود؛ براساس این تصمیمات،‌ همه دستگاه‌های مرتبط و همچنین قوه قضاییه وارد شناسایی و برخورد با احداث ساختمان‌های ناپایدار و ناایمن می‌شوند. 

وی ادامه داد: ساختمان‌های ناپایدار چند دسته هستند، ‌هر ساختمان ناپایدار‌ ممکن است به دلیل بروز یکی از موضوعات مرتبط با ناپایداری نظیر آتش‌سوزی، فرونشست و غیره باشد، ضرورت دارد دستگاه‌هایی که در ناپایدار شدن ساختمان‌ها موثر بودند، شناسایی شده و با آنها برخورد شود؛ برخی از این ساختمان‌ها در زمانی ساخته شدند که سطح استانداردهای ساخت پایین بوده یا اینکه براساس استانداردهای مورد نظر ساخته نشده‌اند‌.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه عمرانی وزارت کشور تأکید کرد: به هر حال طبق قانون باید ساختمان‌های غیراستاندارد بخش دولتی، عمومی و بخش خصوصی شناسایی شوند. 

انتهای پیام/ ت 99

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول