اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نفتالی بنت به کناره‌گیری از سیاست می‌اندیشد

در پی آغاز فرایند انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی، گفته می‌شود که نفتالی بنت به کناره‌گیری موقت از سیاست و عدم نامزدی برای انتخابات آتی می‌اندیشد.

نفتالی بنت به کناره‌گیری از سیاست می‌اندیشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع رسانه‌ای می‌گویند که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی برداشته شدن اولین گام کنست برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام، قصد دارد به صورت موقت از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری کند.

شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنت تصمیم دارد که در انتخابات آتی شرکت نکند، اگرچه این نخست‌وزیر عضو حزب یامینا، به این موضوع به صورت قطعی اشاره نکرده اما این ایده و تصمیم خود را در جلسه‌ای با سایر اعضای حزب یامینا طرح کرده است هرچند که هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است.

بنا بر این گزارش، اعضای حزب یامینا در کنست از بنت خواستند تا تصمیمی سریع بگیرد و سرنوشت این حزب را مشخص کند به همین دلیل انتظار می‌رود که وی از سیاست کناره‌گیری کند و دیگر نامزد نشود.

دیروز (چهارشنبه، ۲۲ ژوئن)، ۱۱۰ نماینده از ۱۲۰ نماینده کنست، به طرح اولیه انحلال پارلمان این رژیم رأی مثبت دادند تا نخستین گام برای برگزاری پنجمین انتخابات در اراضی اشغالی در سه سال و نیم گذشته اتخاذ شود.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد که این مصوبه اکنون به کمیته قانون اساسی پارلمان ارجاع داده می‌شود تا مسیر برای رأی‌گیری دوم و سوم درباره انحلال پارلمان هموار شود. انتظار می‌رود رأی‌گیری دوم و سوم طی هفته جاری برگزار شود. 

این رأی‌گیری در حالی برگزار شد که روزنامه عبری «هاآرتص» پیش از این گزارش داده بود  «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» توافق کرده‌اند بر سر انحلال کنست در  رأی‌گیری کنند و چنانچه این رأی‌گیری تصویب شود لاپید نخست‌وزیر «موقت» بعدی کابینه تل‌آویو خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول