اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اختصاص ۳۰ دستگاه اتوبوس جهت حمل و نقل زوار در اربعین

عضو شورای شهر ایلام گفت: ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید جهت جابجایی زوار در اربعین به حمل و نقل عمومی اختصاص می‌یابد.

اختصاص ۳۰ دستگاه اتوبوس جهت حمل و نقل زوار در اربعین

هادی کرمی عضو شورای اسلامی شهر ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از ماشین آلات شهرداری به علت فرسودگی نیازمند بازسازی مجدد هستند اما مشکلات مالی و گرانی مانع از این کار شده است و دیگر کارایی لازم را ندارند.

وی افزود: حدود ۸۵ پارک محله‌ای در سطح شهر ایلام وجود دارد که در حوزه فضای سبز به علت کمبود آب به یک بحران جدی تبدیل شده، آب خیلی از این فضاها کم یا قطع شده که در قالب یک مناقصه تانکر آب به صورت اجاره‌ای برای آبیاری فضای سبز در نظر گرفته می‌شود ولی ۳۰ تا ۴۰ درصد پارک‌ها به علت کم آبی خشک شده است.

عضو شورای شهر ایلام اضافه کرد: به علت وجود ساختمان‌های بلندی که در سطح شهر ایلام ساخته شده و ممکن است در آینده حوادثی رخ دهد یک ماشین آتشنشانی مکانیزه برقی با ۴۲ متر پله که قیمت آن ۵۲ میلیارد تومان است اختصاص داده شده و رایزنی و تفاهم‌نامه‌هایی نیز صورت گرفته تا وارد کشور شود و به همین زودی به ناوگان آتشنشانی شهرداری ایلام اضافه خواهد شد.

وی گفت: مبلغ چهار و نیم میلیارد تومان به شهرداری جهت شروع به کار اختصاص داده شده تا کارخانه بازیافت پسماند در نزدیک سه راه جندالله احداث شود که علاوه بر اشتغالزایی باعث تولید کود، برق و به عنوان یک منبع درآمد پایدار برای شهرداری استفاده شود.

کرمی در ادامه گفت: به علت همایش سالیانه اربعین که در سطح استان وجود دارد ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید به حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود و پیگیر این مسئله هستیم.

عضو شورای شهر ایلام در ادامه خاطرنشان کرد: یک اقدام مهم «نهضت آسفالت» است که در دستور کار قرار دارد، در سنوات گذشته کمبود آسفالت وجود داشت اما اکنون قیر به صورت یارانه‌ای و قسمتی قیر در مناطق حاشیه نشینی به شهرداری تعلق گرفته و قسمتی دیگری از قیر توسط شهرداری خریداری شده است تا کارهای عمرانی صورت بگیرد، این کار با لکه گیری مناطق حاشیه‌نشین شروع شده و در آینده روکش آسفالت معابر اصلی انجام و چاله‌های خیابان شهر با این اقدام برطرف خواهد شد.

کرمی افزود: به علت گسترده بودن عرض محل گذر میدان میلاد شهر ایلام تصادفات منجر به فوت در این منطقه وجود داشته و خواهد داشت و ضرورت اجرای پل مکانیزه و پله برقی در این منطقه اولویت دارد که در مرحله مشاوره و برآورد کارها است تا این مشکل حل شود.

وی در ادامه گفت: اجرای پارکینگ طبقاتی یکی از ضرورت‌های شهر ایلام است که پارکینگ طبقاتی در اجرا یک مشکلاتی داشت ما مخالف اجرای این پروژه نیستیم و بحث اولویت مکان اجراست که سرمایه گذار پای کار است و این پروژه هم انجام خواهد شد.

کرمی در خصوص تصفیه خانه ایلام گفت: یکی از معضلات در حوزه فضای سبز بحث انتقال تصفیه خانه ایلام است که در سنوات گذشته هزینه زیادی داشته و نزدیک ۹ میلیارد تومان دیگر نیاز است که این پروژه به بهره‌برداری برسد تا از پساب شهری آب فضای سبز تأمین و این مشکل برای همیشه برطرف شود.

وی در ادامه افزود: جاده آرامستان شهر ایلام که یک مطالبه عمومی بود کارهای نهایی آن در حال انجام است تا تردد مردم در این مسیر راحت‌تر و این مشکلات حل شود.

عضو شورای شهر ایلام در ادامه گفت: شهردار ایلام چند ماه است در این مسئولیت انتخاب شده و الان روی شاکله اصلی اداری کار می‌کند و باید همه این موضوع را درک کنیم اما با توجه به تجربیات که شهردار دارد و همچنین در حوزه خدمات شهری که تخصص وی است هنوز در این زمینه موفق نبوده و پسرفت وجود داشته که امیدواریم با انجام اقدامات و کارها بهبودی حاصل شود.

کرمی خاطرنشان کرد: در شورای شهر تضارب آرا وجود دارد، این یک امر طبیعی و ماهیت شورا همین است اما در فضای مجازی در یک مسئله اغراق صورت می‌گیرد و مسائلی مطرح می‌شود که اصلا صحت ندارد.

عضو شورای شهر ایلام گفت: از همه رسانه‌ها انتظار داریم در جهت توسعه شهر همکاری کنند اگر انتقاد یا طرحی دارند پیشنهاد دهند تا استفاده شود هدف همه ما خدمت به مردم است همه اعضای شورا در کنار شهردار و پای کار هستند تا برای رفع معضلات مردم اقداماتی صورت بگیرد.

هادی کرمی در پایان افزود: آنچه که فعلاً نمود کار شورای شهر جدید بحث مسائل مالی است که این یک مسئله برای تمام شهرداری‌های سراسر کشور است که با مدیریت قطعاً از این بحران و مسائل عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول