اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: ناتو تلاش برای آغاز جنگ سرد جدید را متوقف کند

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از اظهارات تحریک‌آمیز و انتشار اطلاعات نادرست علیه پکن توسط ناتو، گفت این ائتلاف باید دست از تلاش برای آغاز یک جنگ سرد جدید بردارد.

پکن: ناتو تلاش برای آغاز جنگ سرد جدید را متوقف کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اظهارات «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره تهدیدی که چین برای منافع و ارزش‌های غربی دارد، با واکنش تند پکن مواجه شد.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) گفت که ناتو باید از انتشار اطلاعات نادرست و اظهارات تحریک‌آمیز درباره پکن دست بردارد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وانگ طی نشست خبری توضیح داد: «ما اصرار داریم که ناتو باید از ترسیم خطوط ایدئولوژیک، تحریک رویارویی، انتشار اطلاعات نادرست و اظهارات تحریک‌آمیز علیه چین دست بردارد و تلاش برای آغاز یک جنگ سرد جدید را متوقف کند».

وی با بیان اینکه ناتو ابزاری برای آمریکا است تا از طریق آن هژمونی خود را حفظ کند، اظهار داشت: «[آمریکا با ناتو] چشم‌انداز امنیتی اروپا را دستکاری می‌کند.ناتو همین الان هم در اروپا دچار از هم گسیختگی شده است».

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین افزود که منطقه آسیا و اقیانوسیه نیازی به گسستگی و فروپاشی کنونی اروپا که ناتو باعث آن شده، ندارد.

پیش از این، استولتنبرگ گفته بود که در مفهوم استراتژیک جدید ناتو از چین به عنوان قدرتی نوظهور یاد می‌شود که منافع، ارزش‌ها و امنیت ناتو را به چالش می‌کشد.

این در حالی است که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه واشنگتن در پی ایجاد ناتوی آسیایی نیست، مدعی شده بود آمریکا به دنبال افزایش رویارویی در منطقه اقیانوس هند-آرام نیست بلکه به دنبال حفظ ثبات آن است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول