اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

حمایت تمام قد اتحادیه عرب از آشتی ملی در لیبی

دبیرکل اتحادیه عرب از آمادگی کامل این نهاد برای به سرانجام رسیدن آشتی ملی در لیبی خبر داد.

حمایت تمام قد اتحادیه عرب از آشتی ملی در لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز (پنجشنبه) نشست راه‌اندازی چشم‌انداز راهبردی پروژه آشتی ملی در طرابلس لیبی برگزار شد.

پروژه آشتی ملی از مأموریت‌های محوله به شورای ریاستی در لیبی بود که در مارس ۲۰۲۱ به آن واگذار شد و انتظار می‌رفت تا قبل از برگزاری انتخابات در ۲۴ دسامبر، آن را تهیه کند.

بر اساس گزارش «الوسط»، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در نشست امروز طرابلس از آمادگی اتحادیه عرب برای به سرانجام رسیدن آشتی ملی به نحوی که تمام موضوعات مهم را پوشش و به مرحله انتقالی پایان دهد، تأکید کرد.

بر اساس گزارش «الوسط»، ابوالغیط در ادامه اجتناب از بازگشت جنگ به لیبی شد و گفت : «در جنگ میان فرزندان یک کشور، برنده و بازنده‌ای وجود ندارد».

وی تأکید کرد، اتحادیه عرب از تمام تلاش‌های صادقانه لیبیایی‌ها برای به دست گرفتن زمام سیاسی توسط خودشان بدون دیکته طرف‌های خارجی حمایت می‌کند.

ابوالغیط ادامه داد: در زمانی که از چالش‌هایی که مانه از آغاز این چشم‌انداز سیاسی در زمان مشخص می‌شد، آگاه هستیم امید، ما را به ادامه کار برای تحقق اهداف نهایی و پیشرفت قابل ملاحظه در روند سیاسی تا برگزاری انتخابات ملی تشویق می‌کند .

وی افزود، اتحادیه عرب اقدامات انجام شده در گذشته که در چارچوب حسن نیت طرف‌ها به منظور آشتی بوده را به دقت دنبال کرده است.

ابوالغیط همچنین ابراز امیدواری کرد که نشست‌های قاهره تا حصول نتیجه‌‌ای در خصوص قانون اساسی لیبی ادامه پیدا کند.

هفته جاری، نشست‌های کمیته نظامی مشترک لیبی ۵+۵ در قاهره با حضور «محمد الحداد» رئیس ستاد ارتش وابسته به دولت وفاق ملی و «عبد الرزاق الناظوری» رئیس ستاد ارتش به خلیفه حفتر برگزار شد.

از جمله مواردی که شرکت‌کنندگان نشست مذکور بر سر آن اتفاق‌نظر داشتند برقراری آتش‌بس در لیبی و یکپارچگی سازمان‌های نظامی بود.

لیبی طی سال‌های اخیر شاهد جنگ بین دولت وفاق ملی لیبی و دولت شرق لیبی (تحت امر نیروهای خلیفه حفتر) بود اما این درگیری‌ها با اعلام آتش بس پایان یافت و تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در لیبی ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول