اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی رازوجرگلان سرعت می گیرد/پیش از اصلاح یارانه‌ها به ۳۲۰ میلیون خارجی یارانه پرداخت می‌شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شورای اداری شهرستان راز و جرگلان گفت: با تخصیص اعتبارات ملی و اعتبار سفر استانی ریاست جمهوری احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی راز و جرگلان سرعت می گیرد.

احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی رازوجرگلان سرعت می گیرد/پیش از اصلاح یارانه‌ها به ۳۲۰ میلیون خارجی یارانه پرداخت می‌شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر ظهر امروز در شورای اداری رازوجرگلان بر حل مشکلات درمانی مردم این شهرستان در کوتاه‌ترین مدت تأکید و اظهار کرد: با تخصیص ۳۳ میلیارد تومان اعتبارات ملی از بودجه سال ۱۴۰۱ و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار سفر استانی ریاست جمهوری، با تخصیص صد در صد، روند احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی راز و جرگلان سرعت می‌گیرد.

وی در این نشست خواستار بکارگیری پیمانکار جهادی برای ساخت و احداث این بیمارستان شد و گفت: نظارت‌های همه جانبه و مستمر نیز برای ساخت این بیمارستان انجام شود تا مشکل درمانی مردم این منطقه به زودی مرتفع شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تامین نیروی متخصص از جای دیگر مشکل را حل نمی‌کند، افزود: وزارت خانه آماده بومی‌گزینی نیروی متخصص برای این منطقه است و در این راستا نیز سهمیه ویژه‌ای را جداگانه برای راز و جرگلان اختصاص می‌دهد.

عین اللهی با تاکید بر اینکه ارتقاء نباید تنها فیزیکی باشد، بلکه ارتقاء نیروی انسانی بسیار مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: همین کودکان و فرزندان این شهرستان می‌توانند دانشمندان آینده منطقه و این مرز و بوم باشند.

وزیر بهداشت در این نشست به درمانگاه ارتش نیز اشاره و اعلام کرد: با واگذاری مدیریت این مرکز به وزارت خانه می‌توانیم مکان را تجهیز کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان این که منطقه راز و جرگلان دارای محرومیت فراوانی است که در سال‌های متمادی ایجاد شده است، اضافه کرد: اما داشتن مردمی شجاع، با اراده با دل‌های مهربان و فداکار از نکات مثبت منطقه است که در کشور بسیار بی نظیر است.

عین اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز چهره ظلم تغییر کرده است و ظالمان چهره ظالمانه خود را نشان نمی‌دهند، عنوان کرد: ۴۳ سال است که جمهوری اسلامی ایران با ۸ سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های ناجوانمردانه مورد ظلم و ستم قرار گرفته است، اما مردم ما ایستادگی و مقاومت کردند و این پیروزی با رهنمودهای مقام معظم رهبری محقق شده است.

وی پیروزی در میدان نبرد کرونا را نمونه‌ای بارز از پایداری و موفقیت کشور ذکر و اعلام کرد: جایگاه کنونی جمهوری اسلامی ایران در مدیریت بیماری کرونا قابل قیاس با دیگر جهان نیست زیرا با کمبود امکانات و تنها با داشتن نیروهای عاشق در حوزه سلامت، توانستیم بیماری کرونا را مهار کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بزرگ‌ترین مولفه قدرت هر کشوری را مردم آن کشور دانست و ادامه داد: در این راستا نیز حضوری و از نزدیک شاهد مشکلات مردم منطقه هستیم تا راهگشای مسائل آن‌ها باشیم.

این مقام مسئول راه حل مشکل چند ساله کشور را نیازمند چاره اندیشی اساسی دانست و گفت: در گذشته با یارانه پرداختی به واردات کننده‌ها و کالاهای مصرفی به جای پرداخت یارانه به ۸۰ میلیون نفر به ۴۰۰ میلیون نفر این حمایت را ارائه می‌کردیم، زیرا دیگر کشورها هم از آن استفاده می‌کردند اما با اقدامات اصلاحی و اساسی در یارانه‌ها، قیمت‌ها نیز اصلاح شد و با روند کنونی وضعیت اقتصادی کشور در آینده بهتر و به سامان‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول