اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  خانواده

فارس من| آیا اینترنت کودکان فضای مجازی را برایشان امن می کند؟

مدتهاست که خانواده ها منتظر تدبیری از سوی دولت برای امن سازی فضای اینترنتی فرزندانشان هستند تا با خیال راحت آن‌ها را با گوشی های همراه و رایانه تنها بگذارند. حال از سوی وزیر ارتباطات مطرح شده که اینترنت کودکان به زودی رونمایی خواهد شد.

فارس من| آیا اینترنت کودکان فضای مجازی را برایشان امن می کند؟

گروه زندگی : ارتباط زیاد کودکان و نوجوانان با فضای مجازی و اینترنت، این روزها در جامعه ما پس از چند سال شیوع ویروس کرونا و دوری از مدرسه همچنان آسیب های خود را دارد. خیلی از خانواده‌ها نگران درگیری و اعتیاد بچه‌هایشان به گوشی‌های همراه و فضای مجازی هستند یا نمی‌توانند آنها را در این فضاها تنها بگذارند و خیالشان  جمع باشد، به طوریکه مطالبات چندی در خبرگزاری فارس مبنی بر کنترل و مدیریت این فضا هم از سوی مسئولان وزارت ارتباطات و دولت و هم محدود کردن اینترنت ثبت شده است.

از مدت ها قبل خبرگزاری فارس در قالب گزارش ها و مصاحبه هایی نسبت به این آسیب ها واکنش نشان داده و از مسئولان در این زمینه چاره جویی کرده و حال شنیده شده که وزیر ارتباطات در ارتباط با فعال سازی سرویس محدود اینترنت برای دسترسی کودکان به محتواهای مختلف اینترنتی خبر داده است.

اخیرا نیز پویشی با عنوان «هشدار از فضای ناامن مجازی برای کودکان معصوم» در فارس من ثبت شده و مطالبات جدی در ارتباط با محدود کردن فضای مجازی و امن شدن آن برای کودکان و نوجوانان دارد.

طبق آمار موجود در کشور دو سال پیش که تازه کرونا در کشور شایع شده بود و بچه ها نیز به مدرسه نمی رفتند، طرح سیم کارت های کودک و نوجوان مطرح و به اجرا رسید ، منتها از سوی خانواده ها مورد استقبال قرار نگرفت و وزارت ارتباطات نیز در این زمینه پیگیری خاصی صورت نداد.

حال پس از چند سال وزیر ارتباطات در ارتباط با این موضوع واکنش نشان داده و مطرح کرده که تا دو  هفته دیگر اینترنت کودکان رونمایی می‌شود و با فعال شدن این سرویس دسترسی بچه‌ها به محتواهای نامناسب محدود می‌شود. وی همچنین مطرح کرده که امکان تغییر شیوه دسترسی به حالت بزرگسال نیز در این اینترنت ها وجود دارد و والدین هر زمان که بخواهند می توانند از سرویس بزرگسالان استفاده کنند.

حال باید منتظر ماند و دید که این اینترنت به چه صورت ، در چه فضا و با چه محدودیت ها و امکاناتی ایجاد می‌شود تا خانواده ها استقبال کنند و طرح با موفقیت جلو برود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول