اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هشدار نسبت به افزایش مبتلایان به کرونا در انگلیس

مقامات بهداشتی انگلیس می‌گویند نشانه‌های اولیه حاکی از آغاز موج جدیدی از عفونت‌های ناشی از امیکرون است.

هشدار نسبت به افزایش مبتلایان به کرونا در انگلیس

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، براساس آخرین گزارش هفتگی همه گیر سازمان جهانی بهداشت که در روز چهارشنبه منتشر شد، تعداد موارد جدید کرونا در جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه و اروپا در هفته گذشته افزایش یافته، در حالی که تعداد مرگ و میرها در سراسر جهان ۱۶ درصد کاهش یافت.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد هفته گذشته ۳.۳ میلیون مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ ثبت شد که کاهش ۴ درصدی را نشان می‌دهد و بیش از ۷۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

 اما موارد ابتلا در آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه حدود ۴۵ درصد و در اروپا حدود ۶ درصد افزایش یافت. آسیای جنوب شرقی تنها منطقه ای بود که افزایش جزئی ۴ درصدی مرگ و میر را گزارش کرد، در حالی که این ارقام در سایر نقاط کاهش یافت. در سطح جهانی، تعداد موارد جدید کووید-۱۹ پس از اوج گیری در ژانویه کاهش یافته است.

سلیم عبدالکریم، اپیدمیولوژیست و معاون دانشگاه کوازولو ناتال در آفریقای جنوبی گفت: کاهش اخیر مبتلایان به کووید-۱۹  در دو سال و نیم گذشته چندان دیده نشده است.

با این حال، او هشدار داد که برخی از کشورها، از جمله انگلیس در روند صعودی شمار مبتلایان قرار دارند.

مقامات بهداشتی این کشور هفته گذشته گفتند، نشانه‌های اولیه وجود دارد که بیانگر آن است انگلیس می‌تواند در آغاز موج جدیدی از عفونت‌های ناشی از انواع سویه امیکرون باشد، اگرچه نرخ بستری شدن در بیمارستان تاکنون بسیار پایین باقی مانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول