اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  حکمرانی نوین

چین دریافت مجوز برای اینفلوئنسرهای مالی و پزشکی را الزامی کرد

چین اعلام کرد اینفلئونسرهای بخش پزشکی و مالی برای ارائه مشاوره و انتقال اطلاعات در پلتفرم های استریم و پخش زنده باید مجوز دریافت کنند.

چین دریافت مجوز برای اینفلوئنسرهای مالی و پزشکی را الزامی کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دولت چین تلاش زیادی برای تعدیل محتوای دیجیتال در طول سال‌ها انجام داده است. ظهور فرمت‌های رسانه‌ای مختلف، مانند پخش زنده و اشتراک‌گذاری سریع ویدیو، حذف اطلاعات غیرقانونی و ناخواسته را دشوارتر کرده است. به این ترتیب، اقدامات کنترلی جدید به طور مداوم با تکامل اینترنت پیشنهاد می شود.

طبق قانون جدید این کشور که از سوی اداره ملی رادیو و تلویزیون در کنار وزارت فرهنگ و گردشگری صادر شده، اینفلوئنسرهایی که محتوای «حرفه‌ای» را در زمینه‌هایی مانند دارو، امور مالی، حقوق و آموزش منتشر می‌کنند، باید مجوزهای مربوطه را برای رشته‌های مربوطه خود داشته باشند. پلتفرم ها نیز باید این مجوزها را بررسی کنند.

طبق گزارش‌هایی که منتشر شده، چین ادعا کرده که با خط مشی جدید خود می‌تواند با انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی مقابله کند.

پخش زنده آنلاین طی چند سال اخیر در چین رونق گرفته و به رویکرد اصلی بسیاری از مردم برای خرید لباس، محصولات و موارد دیگر تبدیل شده است. بر اساس داده‌های رسمی، تا دسامبر سال 2021، بیش از 700 میلیون نفر در چین از استریم استفاده می‌کردند، یعنی 68 درصد از کل جمعیت اینترنت این کشور.

اپلیکیشن ویدئویی ByteDance Douyin که نسخه چینی تیک تاک است و Kuaishou با پشتیبانی تنسنت دو تا از برترین پلتفرم‌های پخش زنده در چین هستند.

گفتنی است که اکنون استریم به یک ویژگی جدایی ناپذیر و جذاب برای پلتفرم های مختلف تبدیل شده تا کاربران بیشتری را به خود جذب کنند. برخی از شبکه های اجتماعی محبوب مانند یوتیوب و اینستاگرام هم این قابلیت را به کاربران ارائه می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول