اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

محورهای گفت‌و‌گوی اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله

مشاور رسانه‌ای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تشریح محورهای گفت‌و‌گوی رئیس این جنبش و دبیرکل حزب‌الله لبنان، خبر داد که دو طرف درباره عوامل تهدید‌آفرین در منطقه رایزنی کرده‌اند.

محورهای گفت‌و‌گوی اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، شامگاه پنجشنبه، در گفت‌و‌گو با شبکه «المیادین» اهداف سفر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به لبنان و دیدار با سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حز‌ب‌الله لبنان را تشریح کرد.

مشاور رسانه‌ای هنیه درباره علت سفر هیأت حماس به لبنان اظهار داشت: «حقیقت این است که سفر به لبنان همواره از دیگر سفرها متفاوت بوده است؛ از نظر دیدارها، محتوای این دیدارها و محل آن که لبنان -پایتخت مقاومت- باشد؛ کشوری که طی سال‌های متمادی ضربات دردناکی به اشغالگران وارد کرد.»

طاهر النونو اضافه کرد: «اولا این دیدارها در راستای تبریک به لبنان به خاطر موفقیت در برگزاری انتخابات، ایستادگی در کنار این کشور برای مطالبه حقوق و منابع طبیعی خود و همسوسازی مواضع در سایه تحولات منطقه و تحرکات سیاسی‌ای بوده است که بر مسئله فلسطین و منطقه بازتاب یافته است. نکته دیگر، بررسی متغیرات و تحولاتی است که از ماه رمضان تا امروز رخ داده است؛ چه تحولات میدانی، تحولات سیاسی، تهدیدات اسرائیل علیه مسجدالاقصای شرف، شهر قدس و در نزدیکی مرزهای نوار غزه و همچنین چیرگی اسرائیل بر حقوق لبنان و پیامدها و بازتاب این مسئله بر آرمان فلسطین. تمام این مسائل مورد بحث و بررسی تمامی طرف‌های [مقاومت] قرار گرفته است.»

النونو در بخش دیگری به دیدار هنیه و سید حسن نصرالله پرداخت و در این باره گفت: «در دیداری در این سطح -بی‌شک- حقایق منطقه و متغیرات سیاسی و تحرکات سیاسی در چارچوب تلاش اشغالگران برای تسلط بر منطقه به‌شیوه‌های مختلف من جمله تسلط بر منابع منطقه و از طریق دروازه عادی‌سازی روابط و تلاش برای ایجاد ائتلافات سیاسی و امنیتی و تلاش برای حمله به وحدت این امت و ایجاد اختلاف و درگیری میان آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اشغالگران بر پایه این قاعده «اختلاف‌اکنی کن تا حکومت کنی» عمل می‌کنند.»

 

 

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، سه‌شنبه، در رأس هیأتی عالیرتبه وارد لبنان شد. 

وبگاه فلسطینی «سما» در گزارشی اشاره کرد که سفر هیأت حماس به لبنان همزمان با افزایش تنش میان این کشور و رژیم صهیونیستی در پی حضور کشتی صهیونیستی در منطقه مورد منازعه دو طرف برای استخراج گاز صورت گرفته است.

هنیه، روز چهارشنبه هفته جاری با شیخ «عبداللطیف دریان» مفتی اعظم لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار از نقش و مواضع مفتی دریان در قبال قدس، مسأله و ملت فلسطین در داخل و خارج قدردانی کرد.

رهبر حماس در ادامه برگزاری موفق انتخابات در لبنان را تبریک گفت و در عین حال بر همبستگی کامل با لبنان در خصوص حقوق این کشور در استفاده از منابع طبیعی از جمله منابع گازی تأکید کرد.

در ادامه این دیدار، تحولات سیاسی و میدانی به‌ویژه اتفاقات قدس و مسجدالاقصی، تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تحمیل طرح تقسیم زمانی و مکانی در مسجدالاقصی و نیز نقش نگهبانان مسجدالاقصی در دفاع از آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روز پنجشنبه، روابط عمومی جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از دیدار اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله خبر داد و اشاره کرد که  دو طرف در این دیدار درباره تحولات سیاسی و میدانی فلسطین، لبنان و منطقه گفت‌و‌گو کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول