اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

بیانیه آمریکا و اروپا: با تجزیه لیبی مخالف هستیم

بیانیه مشترک چهار کشور اروپایی به همراه آمریکا درباره لیبی، ضمن رد کردن هر اقدامی که منجر به تقسیم لیبی شود، بر دولت واحدی که بتواند انتخابات برگزار کند تاکید دارد.

بیانیه آمریکا و اروپا: با تجزیه لیبی مخالف هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان بامداد شنبه بیانیه‌ای مشترک درباره وضعیت لیبی صادر کردند.

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، کشورهای مذکور در این بیانیه گفتند: «هر اقدامی را که منجر به تقسیم لیبی شود، رد می‌کنیم».

در این بیانیه آمده است: «ما با ایجاد نهادهای موازی یا تصرف قدرت با زور مخالفیم. لیبی به یک دولت واحد نیاز دارد که بتواند در سراسر کشور حکومت کند و انتخابات را برگزار کند».

کشورهای اروپایی و آمریکا همچنین تصریح کردند: «ما از پارلمان و دولت [لیبی] می‌خواهیم که مبنای قانونی برگزاری انتخابات را نهایی کنند».

«عبدالحمید الدبیبه» نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی نیز در واکنش به این بیانیه گفت: «ما از بیانیه بین‌المللی که با موضع ما در رد تصرف قدرت با زور در لیبی مطابقت دارد، استقبال می‌کنیم».

بر اساس این گزارش، الدبیبه توضیح داد: «موضع سازمان ملل موضوع ادامه کار طرف های لیبیایی را مطابق تصمیمات توافقنامه سیاسی حل و فصل کرده است».

وی همچنین افزود:‌«ما متعهد به ادامه سیاست شفافیت در مورد هزینه‌های دولت در لیبی هستیم».

پیش از این نیز  «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب از آمادگی کامل این نهاد برای به سرانجام رسیدن آشتی ملی در لیبی خبر داد. (جزئیات بیشتر)

پروژه آشتی ملی از مأموریت‌های محوله به شورای ریاستی در لیبی بود که در مارس ۲۰۲۱ به آن واگذار شد و انتظار می‌رفت تا قبل از برگزاری انتخابات در ۲۴ دسامبر، آن را تهیه کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول