اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آغاز طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از آغاز طرح آب رسانی هزار روستا در کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در این طرح به ۷۱۱ روستای استان گیلان با بیش از هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان اعتبار و با همکاری سپاه قدس گیلان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و امام حسن مجتبی(ع) آب رسانی می‌شود.

آغاز طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مازیار علیپور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تأمین آب شرب یکی از اولین نیازهای مردم در جامعه است، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در چندسال گذشته بخش اعظمی از شهر و  روستاهای گیلان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند.

وی با اشاره به شاخص ۹۹.۹ بهره‌مندی شهرهای گیلان از نعمت درصدی آب آشامیدنی گفت: طبق آمار ۸۴ درصد از جمعیت استان گیلان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند که از این میزان ۷۷ درصد مربوط به روستا و ۹۹.۹ درصد مربوط به شهرها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از آغاز طرح آب رسانی هزار روستا در کشور خبر داد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در این طرح به  ۷۱۱ روستای استان گیلان با بیش از هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان اعتبار و با همکاری سپاه قدس گیلان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و امام حسن مجتبی(ع) آب رسانی می‌شود.

به گفته علیپور با اجرای طرح یک‌هزار روستا به ۸۵ روستای فاقد آب، آبرسانی شده و خطوط انتقال آب ۶۲۶ روستا نیز بازسازی می‌شود.

وی از راه‌اندازی فاز دوم تصفیه خانه آب سنگر با ظرفیت تصفیه سه هزار لیتر در ثانیه خبر داد و افزود: در تلاشیم تا عملیات بازسازی تصفیه خانه طولات رودسر را تا دهه فجر به اتمام برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با بیان اینکه سرانه مصرف آب آشامیدنی در گیلان بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد:  متأسفانه مصرف آب در استان گیلان بسیار زیاد بوده و همین امر مشکلاتی در گیلان به وجود آورده است لذا اعمال سیاست‌های تشویقی برای مشترکان خانگی که در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنند از همین ماه در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول