اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

احتمال حضور یک میلیارد نفر در متاورس تا سال 2030

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا گفت که متاورس می تواند بخش قابل توجهی از تجارت این شرکت در نیمه دوم دهه جاری باشد و پیش بینی کرد تا سال 2030 تعداد کاربران در آن میلیاردی شود.

احتمال حضور یک میلیارد نفر در متاورس تا سال 2030

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی ان بی سی، مفهوم متاورس هنوز برای بسیاری از مردم در سراسر دنیا ناشناخته است. با توجه به اینکه شاید تا سال ها بعد هم بسیاری از کاربران نتوانند در این فضا حضور داشته باشند، اکنون مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت متا می گوید که تا سال 2030، یک میلیارد نفر در این فراجهان حضور خواهند داشت.

زاکربرگ در مصاحبه ای گفت: ما امیدواریم به حدود یک میلیارد کاربر که خریدهای صدها دلاری انجام می دهند، در متاورس برسیم. این افراد می توانند کالا و محتوای دیجیتال مورد نیاز آواتارها یا خانه های مجازی شان را خریداری کنند. محتوای دیجیتال در متاورس تا سال ۲۰۳۰ صدها میلیارد دلار سودآوری برای متا خواهد داشت.

با وجود اینکه هنوز درصد کمی از کاربران فضای مجازی می توانند به هدست های واقعیت مجازی دسترسی داشته باشند و هدست‌های واقعیت افزوده کمی هم توسط شرکت ها تولید شده، رسیدن به این تعداد کاربر امری طولانی است. در این باره زاکربرگ عملکرد نسل فعلی هدست Meta Quest ۲ که قیمت پایه آن ۲۹۹ دلار است را قابل قبول عنوان کرد.

به گفته کارشناسان متا در ابتدا از سازندگان کارمزد یا هزینه ای دریافت نخواهد کرد، زیرا می داند که به تنهایی و بدون مشارکت بقیه فعالان نمی تواند متاورس را بسازد. این شرکت به دنبال جذب اینفلوئنسرهاست تا این پلتفرم را نیز مانند اینستاگرام و فیسبوک فراگیر کند.

زاکربرگ در این باره گفت که تجربیات کاربران در فراجهان از عکس، ویدئو و متن در فیسبوک و اینستاگرام بسیار فراگیر خواهد بود. او در پایان گفت که علاوه بر متاورس روی هوش مصنوعی هم تمرکز و سرمایه گذاری کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول