اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبیرکل جهاد اسلامی: گسترش فرهنگ مقاومت، وظیفه بزرگ ماست

دبیرکل جهاد اسلامی ضمن اعلام اینکه همه با دشمنی واحد روبرو هستند، گفت، فلسطین باید در دستورکار روزانه قرار بگیرد.

دبیرکل جهاد اسلامی: گسترش فرهنگ مقاومت، وظیفه بزرگ ماست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین امروز (شنبه) در کنفرانس ملی-اسلامی در لبنان گفت، امروز دشمن، فلسطینی‌ها را محاصره کرده درحالی که کشورهای عربی درهای خود را به روی این دشمن باز کرده‌اند.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، وی افزود: ما در حال مبارزه با توافق اسلو و نتایج آن هستیم و علیرغم شرایط سخت، دستاوردهای جدی داشته‌ایم.

النخاله تأکید کرد، کشورهای عربی از نقش ملت فلسطین و مقاومت آن غافل هستند اما درهای خود را به روی دشمن  صهیونیستی باز و بازتر می‌کنند.

دبیرکل جهاد اسلامی افزود: امروز و پس از گذشت هفتد سال از تأسیس رژیم صهیونیستی، نقش این رژیم در منطقه بیش از پیش تثبیت شده و این دشمن نقش بزرگتری در سیاست‌های منطقه ایفا می‌کند؛ فلسطینی‌ها را در همه چیز محاصره می‌کند و در برخی پایتخت‌های عربی و اسلامی به روی دشمنشان باز شده است. اسرائیل مرزهای موقت خود را شامل پاکستان، ایران و حتی شمال آفریقا و از ترکیه تا جنوب سودان می‌داند و بر اساس آن حرکت و فکر می‌کند همه چیز در این بین، قابل مداخله اقتصادی، امنیتی و نظامی است.

وی سپس گفت، دستاوردهای مقاومت بر کسی از لبنان تا غزه محاصر شده، پوشیده نیست غزه‌ای که قدرت خود را بر ایستادگی و رویارویی ثابت کرده است. ملت فلسطین علیرغم تمام شرایط، وارد حماسه‌ای تاریخی شده است.

دبیرکل جهاد اسلامی افزود: باید  فلسطین در دستور کار روزانه خود قرار دهیم.... امروز مسؤولیت‌ بزرگی در خصوص گسترش فرهنگ مقاومت و حمایت از مقاومت فلسطین بر دوش ما گذاشته شده است.

النخاله تأکید کرد: همه ما در حال مقابله با پروژه‌ای واحد و همه ما قربانی دشمنی واحد هستیم... این چه صلحی است که از آن سخن می‌گویند ما در هر جایی در حال کشته شدن هستیم؛ با گرسنگی، گلوله یا محاصره.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)نیز در کنفرانس امروز به ایراد سخنرانی پرداخت. بنابر گزارش پایگاه خبری «العهد»، رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: «ما نیازمند این کنفرانس و تمام کنفرانس‌هایی هستیم که هژمونی آمریکا و اشغالگران صهیونیستی در آن رد می‌شود. حق بازگشت مردم ما از طریق طرح اسکان و مهاجرت اجباری مصادره شده است.»

اسماعیل هنیه در ادامه تأکید کرد: «ما عادی‌سازی روابط را جرم می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم زیرا این در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی است و به فلسطین و کشورهایی که روابط خود را با آن عادی‌سازی کرده‌اند، آسیب می‌رساند. آنچه در سطح منطقه در حال رخ دادن است، بسیار خطرناک‌تر از عادی‌سازی روابط است چراکه این رژیم را از طریق ائتلافات نظامی علیه ایران، حزب‌الله و حماس در منطقه ادغام می‌کند.»

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان هم با اشاره به تلاش کشورهای عربی سازشکار با رژیم صهیونیستی برای ایجاد ائتلاف‌های نظامی با این رژیم گفت: رویکرد کشورهایی که به عادی‌سازی روابط  [با رژیم صهیونیستی] روی آورده‌اند، ایجاد ائتلاف‌های نظامی با این رژیم اشغالگر است. اسرائیل معتقد است که با این تهدیدها، در محور مقاومت نگرانی ایجاد می‌کند اما من می‌گویم که این تهدیدها توخالی است. با این وجود ما  آمادگی کامل داریم و در مانور بزرگ در آماده باش کامل بودیم و هر روز آماده هستیم. امروز در قوی‌ترین مراحل خود با متحدانمان در فلسطین و محور مقاومت به سر می‌بریم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول