اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین مدعی حمله موشکی گسترده از خاک بلاروس شد

یک مقام نظامی اوکراینی مدعی شد حمله موشکی گسترده‌ای از خاک بلاروس به این کشور انجام شده است.

اوکراین مدعی حمله موشکی گسترده از خاک بلاروس شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام نظامی اوکراینی روز شنبه مدعی شد حمله موشکی گستره‌ای از داخل کشور بلاروس به منطقه «ژیتومیر» اوکراین انجام شده است.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، «ویتالیتی بونیچکو» فرمانده نظانی ژیتومیر در بیانیه‌ای اعلام کرد، این موشک‌ها که قصد داشتند زیرساخت‌های این منطقه را هدف قرار دهند، توسط سامانه دفاع موشکی منهدم شدند.

در این بیانیه آمده است: «امروز صبح در خلال حمله موشکی گسترده به منطقه توسط هواپیمای روسی که در خاک بلاروس قرار داشت، نیروهای دفاعی ما حدود ده موشک که به سمت تأسیسات زیرساختی ما شلیک شد را سرنگون کردند. تکرار می‌کنم: هنگامی که صدای آژیر را می‌شنوید به پناهگاه بروید».

به نوشته وبگاه خبری «یاهو نیوز» به نقل از مقامات نظامی اوکراین، علاوه بر ژیتومیر که یکی از مراکز ریلی مهم این کشور محسوب می‌شود، منطقه چرنیهیف واقع در شمال و یاووریف در شمال غربی اوکراین هدف حملات موشکی روسیه قرار گرفتند.

به گفته بونیچکو، حدود ۳۰ موشک به سمت ژیتومیر و حدود ۲۰ موشک به سمت چرنیهیف شلیک شده‌اند. وی ادعا کرد در پی حمله موشکی به ژیتومیر یک نظامی کشته و یک سرباز دیگر نیز زخمی شده است.

سرویس اطلاعاتی اوکراین نیز با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد، کرملین با حملات موشکی امروز، قصد دارد بلاروس را به داخل جنگ بکشاند.

علاوه بر نواحی شمالی اوکراین، در شرق این کشور (منطقه خودمختار دونباس) نیز همزمان با پیشروی نیروهای روسی و تشدید عملیات برای تسلط بر شهر راهبردی «سیوِرودونتسک» در استان لوهانسک، یک مقام اوکراینی نیز از تصمیم کی‌یف برای عقب کشیدن تمام نیروها از شهر خبر داد.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه دیروز (جمعه) اعلام کرد: «۱۹ دستگاه تانک و حدود ۶۲۰ افراط‌گرای اوکراینی بر اثر گلوله‌باران هوایی و توپخانه‌ای روسیه طی یک روز از بین رفتند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول