اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۴۴ پرونده قتل عمد در همدان ختم به مصالحه شد

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: با فعالیت کمیته معتذرین ۱۰ هزار و ۲۴۴ پرونده به مصالحه ختم شد که در نهایت شاکیان از ۶۶ میلیارد و ۵۸۱ میلیون تومان خود گذشتند.

۴۴ پرونده قتل عمد در همدان ختم به مصالحه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ محمدرضا عدالتخواه ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: سال گذشته ۳ هزار پرونده تغییرکاربری تعیین تکلیف شد و شاهد کاهش پرونده در این حوزه بودیم.

وی افزود: برای اقدامات و عملکرد مجموعه‌های قضایی استان برنامه کمی و کیفی‌محور را طرح‌ریزی کردیم که در روند رسیدگی به پرونده‌ها اثربخش بوده است.

رئیس کل دادگستری همدان با بیان اینکه دستگاه قضایی استان ۴ رتبه برتر کشوری در شاخصه‌های مختلف کسب کرده است گفت: حوزه‌های اتقان و استحکام آراء، تعداد معفوین، میزان صلح و سازش و در رعایت توزان پرونده‌های وارده و مختومه جزء این رتبه‌هاست.

وی از فعالیت موثر طرح‌های مبتکرانه دستگاه قضایی همدان از جمله ستاد تالیف قلوب خبر داد و اعلام کرد: با فعالیت این ستاد شاهد ختم به مصالحه شدن ۴۴ پرونده قتل عمد بودیم.

عدالتخواه افزود: با فعالیت کمیته معتذرین نیز ۱۰ هزار و ۲۴۴ پرونده به مصالحه ختم شد که در نهایت شاکیان از ۶۶ میلیارد و ۵۸۱ میلیون تومان خود گذشتند و بیش از ۲۸ میلیارد تومان از نظر جنبه عمومی جرم بخشوده شد.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده برای ۹۹ درصد از اراضی ملی و دولتی به مساحت ۶۹۰ هزار و ۵۹۸ هکتار سند ثبت شده است.

 نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی، گفت: این شهید بزرگوار، مدیر برجسته و توانمندی بود و بزرگان انقلاب بر این مطلب اذعان دارند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه اگر قرار باشد عدالت در جامعه اقامه شود باید عدل اقامه شود افزود: قیام، ایستادن ظاهری نیست و حالت آمادگی تمام است، چنانچه بخشی از قیام اقتدار است و اگر دستگاه قضا اقتدار داشته باشد در برابر فساد هیچ گاه کوتاه نمی آید.

وی با اشاره به فعالیت‌های موفق قوه قضاییه در سال‌های اخیر؛ عنوان کرد: باید مردم ببینند با فساد برخورد می‌شود و باید نتیجه دادرسی این گونه پرونده‌ها برای مردم مشخص شود.

 نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه یکی از مصادیق عدالت این است که حق مطالبه‌گر در اسرع وقت به آن بازگردد گفت: برگزاری دوره های اخلاقی می تواند سبب‌ساز ارتقای بیشتر مجموع قضات و مسئولان شود، چراکه همه ما هر لحظه به تذکر و مباحث اخلاقی نیازمند هستیم.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول