اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

باکتری«استاف» عامل مسمومیت دانشجویان علوم پایه بود

رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: طبق گزارشات رسیده از دانشگاه علوم پزشکی، باکتری استافیلوکوک (استاف) موجود در آش‌ رشته‌ای که به عنوان پیش غذا استفاده شده بود عامل مسمومیت تعدادی از دانشجویان این دانشگاه بوده است.

باکتری«استاف» عامل مسمومیت دانشجویان علوم پایه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ۲۷ خرداد ماه سال جاری بود که تعدادی از دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان بعد سرو وعده غذای ناهار دچار مسمومیت می‌شوند و با علایمی مانند اسهال، استفراغ و تهوع به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

بابک کریمی، رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، امروز در نشست خبری با خبرنگاران، در رابطه با علت این حادثه، اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی استان رسما به دانشگاه نتیجه آزمایشات و نمونه‌برداری‌های را گزارش کرد.

رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان اضافه کرد: طبق گزارشات رسیده، باکتری استافیلوکوک (استاف) موجود در آش‌ رشته‌ای همان روز که به عنوان پیش غذا استفاده شده بود عامل مسمومیت تعدادی از دانشجویان بوده است.

وی از برخورد دانشگاه با پیمانکار سلف خبر داد و گفت: روز سه‌شنبه با پیمانکار به طور کامل قطع همکاری کردیم و از روز شنبه ۴ تیر ماه سال جاری نیز پیمانکار جدید وظیفه تامین غذای دانشجویان را به عهده گرفته و به دقت روند تهیه و طبخ غذا توسط  پیمانکار جدید زیر نظر است. 

کریمی با تاکید بر اینکه  سلامت دانشجویان برای ما اولویت است، عنوان کرد: در مجموع ۷۳ نفر از دانشجویان به مراکز در مانی منتقل شده بودند که فقط دو مورد بستری و بقیه بصورت سرپایی در همان روز نخست مراجعه بهبود یافته اند.

وی بابیان اینکه تعدادی از دانشجویانی که با علائم مشابه به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند، از وعده غذای ناهار  سلف  در روز پنجشنبه استفاده نکرده بودند، افزود: این مسئله باید توسط مسؤولین بهداشت استان مورد توجه قرار گیرد.

کریمی در پایان خاطر نشان کرد: در هر صورت خدا را شاکریم که همه دانشجویان در سلامت کامل هستند و مشکل جدی برای هیچ کدام از آنها پیش نیامد و دانشگاه همواره تلاش کرده است تا تغذیه دانشجویان، در حد توان و امکانات، با استاندارد بالا تامین شود. 

انتهای پیام/۷۳۰۲۱/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول