اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: اگر سایر طرف‌ها اراده داشته باشند، مصمم به نیل به توافق خوب، قوی و پایداریم

وزیر امور خارجه در گزارشی توئیتری درباره دیدار امروزش با بورل نوشت: اگر سایر طرف‌ها اراده لازم را داشته باشند، ایران مصمم به نیل به توافق خوب، قوی و پایدار است.

امیرعبداللهیان: اگر سایر طرف‌ها اراده داشته باشند، مصمم به نیل به توافق خوب، قوی و پایداریم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (شنبه) چهارم تیرماه میزبان جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران بود، امشب در توئیتی در این باره نوشت: امروز در تهران با آقای جوزپ بوررل دیدار کردم. گفت‌وگوی ثمربخشی در مورد طیفی از مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، شامل آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم‌ها داشتیم.

وی تصریح کرد: اگر سایر طرف‌ها اراده لازم را داشته باشند، ایران مصمم به نیل به توافق خوب، قوی و پایدار است.

* اکنون نیز بدون عقب نشینی از حقوق مردم عزیز ایران، به مذاکرات ادامه خواهیم داد 

وزیر خارجه همچنین در صفحه اینستاگرامش در این باره نوشت: امروز در تهران میزبان آقای جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودم. آقای بورل متعاقب تماس تلفنی با بنده که به دنبال راه حلی برای خروج مذاکرات از بن بست بود با هدف روی ریل قرار دادن مذاکرات به تهران آمد.در دیدار حدودا ۴ ساعته، اما مثبت در خصوص همکاری‌های جامع جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا تبادل نظر کردیم.
به آقای بورل گفتم جمهوری اسلامی ایران به دنبال روابط متوازن با جهان است و در یک سیاست خارجی متوازن، قاره اروپا برای ما از جایگاه مهمی برخوردار است. حفظ و گسترش روابط با قاره اروپا به شمول تمام کشورهای این قاره چه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چه کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از جمله اولویت‌های ما در پیگیری مناسبات با این قاره است. در این دیدار، گفتگوی ثمربخشی در مورد طیفی از مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، شامل آخرین وضعیت مذاکرات و لغو تحریم ها داشتیم. سعی می‌کنیم بر مشکلات و نقاط اختلاف در مسیر گفت‌وگوهایی که از سر گرفته خواهد شد، فائق آییم. ما همواره به تعهداتمان در برجام عمل کرده‌ایم و هیچ گاه از میز مذاکره خارج نشده‌ایم. اکنون نیز بدون عقب نشینی از حقوق مردم عزیز ایران، به مذاکرات ادامه خواهیم داد و امیدواریم به صورت مشخص طرف آمریکایی این بار واقع بینانه و منصفانه در مسیر مذاکرات و رسیدن به نقطه پایانی توافق، اقدامات مسؤولانه و متعهدانه‌ای را انجام دهد. اگر سایر طرف ها اراده لازم را داشته باشند، ایران مصمم به نیل به توافق خوب، قوی و پایدار است. در انتها لازم است از خبرنگاران و افراد رسانه ای حاضر در کنفرانس خبری تشکر و عذرخواهی کنم، در خبرها خوانده بودم مذاکرات طولانی آنها را کلافه کرده بود.

 

به گزارش فارس، جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نخستین سفرش به تهران در دولت سیزدهم پیش از ظهر امروز در محل وزارت امور خارجه حضور یافت و نزدیک به چهار ساعت با امیرعبداللهیان گفت‌وگو کرد. 

وزیر امور خارجه پس از این دیدار در جمع خبرنگاران با بیان این‌که آمادگی داریم در روزهای آینده مذاکرات را از سر بگیریم، گفت: امیدواریم طرف آمریکایی این بار واقع بینانه و منصفانه در مسیر مذاکرات و رسیدن به نقطه پایانی توافق اقدامات مسؤولانه و متعهدانه‌ای را انجام دهد.

بورل هم ضمن ابراز خرسندی درباره از سرگیری مذاکرات در آینده نزدیک گفت که تهران و واشنگتن در این خصوص تصمیم گرفته‌اند.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا همچنین عصر امروز با علی شمخانی دیدار کرد و شمخانی هم بر حصول توافق خوب، قوی و قابل اتکا تاکید کرد و گفت: اقدامات جبرانی ایران دربخش هسته‌ای تا زمانی که رویه غیر قانونی غرب تغییر نکند، ادامه می‌یابد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول