اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تونس مشارکت رژیم صهیونیستی در رزمایش «شیر آفریقایی» را رد کرد

وزارت دفاع تونس مشارکت نظامیان رژیم موقت صهیونیستی در رزمایش مشترک «شیر آفریقایی ۲۰۲۲» را رد کرد.

تونس مشارکت رژیم صهیونیستی در رزمایش «شیر آفریقایی» را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی رسانه‌ها از حضور نیروهای رژیم صهیونیستی در رزمایش «شیر آفریقایی ۲۰۲۲» خبر دادند.  

 وزارت دفاع تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایش «شیر آفریقایی ۲۰۲۲» با مشارکت نیروهای مسلح تونس و آمریکا و بدون حضور نیروهای دیگری برگزار می‌شود.

در این بیانیه آمده است که بخشی از رزمایش شیر آفریقایی ۲۰۲۲ با همکاری فرماندهی آمریکا در آفریقا (افریکام) با مشارکت نیروهای مسلح تونس و آمریکا بدون حضور نیروی دیگری برگزار می‌شود و گروهی از افسران و کارشناسان نظامی نیز در این تمرینات که در اراضی مغرب برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، تونس در این بیانیه با توجه به حساسیت روابط با الجزائر، حضور نظامیان رژیم صهیونیستی در این رزمایش را رد کرد. الجزائر مخالف سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی است و آن را تهدیدی برای امنیت این کشورها می‌داند.

در این رزمایش ۷۵۰۰ نظامی مغرب و آمریکا و تعدادی از کشورهای همپیمان شرکت خواهند کرد و قرار است بخشی از این رزمایش در تونس، سنگال و غنا برگزار شود.

این رزمایش برای دومین سال متوالی در مناطق آموزشی در قنیطره(شمال) و أکادیر، طانطان، تارودانت و غریر البوهی- واقع در مرز صحرای غربی برگزار می‌شود و تا روز ۳۰ ژوئن (۹ تیر) ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول