اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«مردم خاکعلی» در انتظار رفع مشکلات اراضی و املاک اوقافی

مسئولان اوقاف و امور خیریه استان قزوین به همراه یکی از نمایندگان مجلس و فرماندار آبیک گام هایی را برای رفع مشکل اوقافی بودن زمین و احداثی شهر خاکعلی برداشته‌اند که در صورت تحقق، نتایج خوبی را برای مردم این شهر رقم خواهد زد.

«مردم خاکعلی» در انتظار رفع مشکلات اراضی و املاک اوقافی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ۸۸۶ هکتار از اراضی شهر خاکعلی از شهرهای شهرستان آبیک وقفی است و سال‌هاست مردم با این مشکل مواجه هستند و در‌ واقع ملکیت سه دانگ سه دانگ است و مردم فاقد سند بوده و بلاتکلیف هستند.

به همت مسئولان اوقاف و امور خیریه استان استان قزوین و یکی از نمایندگان مجلس و فرماندار شهرستان آبیک،  گام‌های خوبی برای رفع اوقافی بودن زمین و احداثی شهر خاکعلی برداشته شده و جلساتی در این زمینه برداشته شده است.

با برگزاری جلسه‌ای در فرمانداری شهرستان آبیک، وضعیت زمینهای اوقافی شهر خاکعلی بررسی شد.

در رفع مشکلات اوقافی برای مردم خاکعلی تسهیلگری می‌شود 

حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این جلسه جاری و ساری کردن خدمت، گره‌گشایی و تسهیلگری طبق شرع و قانون‌ برای مردم در مسائل اوقافی دانست و اظهار کرد: در قیمت گذاری‌ها قطعا تخفیف برای متصرفان لحاظ خواهد شد و هر چه قدر قیمت زمین باشد، تخفیف لازم در نظر گرفته می‌شود. 

وی افزود: به دنبال گره‌گشایی برای مردم شهر خاکعلی هستیم و در جلسه آتی قیمت‌ها استخراج و اعلام می‌شود و تخفیف برای اراضی زراعی، خدماتی،  فرهنگی، اداری و مسکونی متفاوت خواهد بود و نهایت تخفیف تقدیم می‌شود. 

این مسئول اذعان کرد: اعلام می‌کنیم‌  سه ماه را به ۶ ماه در بازه زمانی مجوز با مردم شهر خاکعلی همراهی و مساعدت کنیم یعنی به مردم این شهر از یکم شهریور ماه تا یکم اسفند امسال فرصت پرداخت قیمت‌ها را خواهیم داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: با توجه به آزاد شدن تمام پلاک‌های شهر خاکعلی، به شهردار پیشنهاد می‌شود حدود ۵۰ هکتار بافت متصل به شهر را به بافت احیا کند و در طرح تفصیلی شهر از آن بهره گیرد.

مجیدی افزود: آمادگی لازم برای تبیین رفع مشکل اوقافی بودن زمین و مسکونی شهر خاکعلی با مردم را داریم.

رفع مشکلات اوقافی بیشتر به نفع مردم خاکعلی است

لطف‌اله سیاهکلی‌مرادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات زمین واملاک و ... اوقافی شهر خاکعلی را بیشتر به نفع مردم و سپس اوقاف دانست و اذعان کرد: رئیس سازمان اوقاف و امور  خیریه کشور و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از فقه گویا در موضوعات اوقاف استفاده می‌کنند و برای رفع مشکل مردم به میدان آمده‌اند و آنچه شرع مقدس و قوانین اوقافی اجازه می‌دهد به نفع مردم اقدام می‌کنند. 

وی بر پیشگام شدن بزرگان و افراد شاخص شهر خاکعلی برای رفع اوقافی بودن زمین و مسکونی و .‌.. تاکید و خاطرنشان کرد: شهرداری خاکعلی باید از فرصت پیش آمده در حوزه رفع مشکلات اوقافی در زمینه توسعه شهری، ساخت و ساز و معاملات و کمک به مردم بهره گیرد‌.

این نماینده مجلس بیان کرد: نباید کسی در شهر خاکعلی زمینش را بفروشد بلکه باید زمین خریداری کند  و ثروت خوبی برای خود و فرزندانش  ایجاد کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: در قیمت گذاری‌ها باید ملاحظات مردم رعایت شود و حداکثر تخفیف لحاظ شود؛ از سویی مردم دوست ندارند  مدیون باشند و دین خود را ادا خواهند کرد.

خاکعلی پایلوت رفع مشکلات اوقافی می‌شود 

حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک در این جلسه رفع مشکلات اوقافی شهر خاکعلی را اتفاق بسیار خوب و به عنوان پایلوت استان قزوین در کشور دانست و بیان کرد: از بزرگان و ریش سفیدان شهر خاکعلی درخواست می‌شود با مردم خاکعلی جلساتی برگزار و نسبت به تبیین رفع مشکل اوقافی بودن زمین و احداثی اقدام کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: در اسفند ماه شاهد برگزاری جشن رفع مشکل اوقافی در شهر خاکعلی باشیم.

این مسئول پرداخت تسهیلات بانکی به شهروندان خاکعلی برای رفع اوقافی کردن زمین و احداثی را با بانکهای عامل باید به صورت موازی ذکر و خاطرنشان کرد: آبیک فاقد زمین بوده و طرح جامع این شهر مجدد بررسی و طرح تفصیلی هم انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان آبیک با بیان اینکه در شهر خاکعلی هم شهرداری همانند شهرداری آبیک فاقد زمین است، تصریح کرد: از شهردار خاکعلی درخواست می‌شود نسبت به احیای ۴۰ تا ۵۰ هکتار از اراضی اقدام کند و هر جایی هم نیاز باشد در کمیسیون‌های استان پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

شهرداری خاکعلی فاقد زمین است

شهرام اکبری شهردار خاکعلی در این جلسه کل پلاک اوقافی این شهر را ۸۸۶ هکتار ذکر و بیان کرد: از این میزان ۴۶۵ هکتار داخل حریم شهری و ۴۳۰ هکتار خارج از حریم شهری است.

وی افزود: از ۴۵۶ هکتار اراضی داخل شهر خاکعلی ۳۶۷ هکتار حریم شهری محدوده و ۸۹ هکتار محدوده شهری است که از این ۸۹ هکتار، ۶۰ هکتار زمین و احداثی و مابقی معابر است.

این مسئول ادامه داد؛ ۲۵ هکتار از اراضی شهر خاکعلی مسکونی خالی و ۶ هکتار تجاری و مابقی زمین‌های خالی است.

لازم به ذکر است؛ شهرداری خاکعلی هیچ زمینی در این شهر در اختیار ندارد و فقط مالکیت ساختمان شهرداری را دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول