اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

راستینه:‌ راهروی مجلس جای بحث برای تغییر سرمربی تیم ملی نیست/ کمک ما نباید باعث قطع بودجه فدراسیونی شود

رئیس کمیته ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه چه کسی صلاحیت سرمربیگری تیم ملی را دارد، یا اینکه اسکوچیچ بماند یا برود، باید در جلسات کارشناسی و تخصصی حوزه ورزش مورد بررسی و واکاوی قرار بگیرد.

راستینه:‌ راهروی مجلس جای بحث برای تغییر سرمربی تیم ملی نیست/ کمک ما نباید باعث قطع بودجه فدراسیونی شود

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اظهارات علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه" صحبت‌هایی که از برخی نمایندگان در راهروهای مجلس شنیده می‌شود بیانگر این است که از سرمربی تیم ملی فوتبال ایران راضی نیستند و بیشتر دنبال این هستند که سرمربی داخلی انتخاب شود" اظهار داشت: طبیعی است دغدغه نایب رئیس محترم مجلس درباره ورزش قابل احترام است و همواره او تلاش کرده در راستای کمک به دستگاه‌های اجرایی نظرات و نگاه‌های نمایندگان را انعکاس بدهد.

وی افزود: درباره فدراسیون فوتبال دغدغه ما این است که ابتدا تیم ملی طبق یک برنامه تحولی برای تمرین و آماده سازی به ویژه برای تدارک بازی‌‌های تدارکاتی کار را پیش ببرد. آنچه درباره طراحی مسابقات و تدارک بازی‌های تدارکاتی وجود دارد، چندان رضایت‌بخش نیست. باید وزارت ورزش و جوانان وارد میدان شود و امور بین‌الملل این وزارت خانه با یک عزم جدی به دنبال فراهم کردن بستر لازم برای پیشبینی مسابقات تدارکاتی در راستای آماده‌سازی بیشتر تیم ملی باشد.

رئیس کمیته ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در خصوص انتخاب سرمربی دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد. در حال حاضر دراگان اسکوچیچ کارش را انجام می‌دهد و بررسی فنی موفقیت او و برنامه آماده سازی تیم باید در میدان‌های کارشناسی و حوزه تخصصی خودش بررسی شود. آنچه نمایندگان نسبت به آن دغدغه دارند این است که تیم ملی ما باید با آماده سازی مناسب و شرایط روحی و جسمی مناسب خودش را برای مسابقات حساس جام جهانی آماده کند. اینکه چه کسی صلاحیت سرمربیگری تیم ملی را دارد، باید اسکوچیچ بماند یا تصمیم دیگری گرفته شود باید در جلسات کارشناسی و تخصصی حوزه ورزش مورد بررسی و واکاوی قرار بگیرد.

راستینه عنوان کرد: انتظار داریم وزارت ورزش و جوانان با کمک فدراسیون فوتبال و رصد دقیق برنامه‌های سرمربی و میزان موفقیت این برنامه‌ها، در این خصوص تصمیم لازم را اتخاذ کند. اگر بنا به ماندن اسکوچیچ است باید به او کمک کنند تا برنامه‌هایش برای آماده سازی تیم به بهترین شکل پیش برود. اگر هم احیانا جمع‌بندی شان تغییر سرمربی است باید این موضوع هم با نگاه کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرد. باید دید با توجه به ماه‌های باقی‌مانده تا جام جهانی اساسا این اقدام درست است یا نیست؟ این مورد در حیطه تخصصی حوزه فوتبال است و فکر می‌کنم جای مطرح شدن آن راهروهای مجلس نیست.

وی درباره اینکه آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مورد با وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال صحبتی داشته‌اند، گفت: نمایندگان دغدغه مردم را دارند و می خواهند مردم از نتایج تیم ملی در این جام جهانی خوشحال شوند. لذا وقتی آنها می‌بینند تیم ملی در یک بازی دوستانه چندان خوب ظاهر نمی‌شود، نگران می‌شوند و دغدغه‌های خود را به وزیر انعکاس می‌دهند. مطالبات خود را هم پیگیری می‌کنند اما انتقال این دغدغه‌ها الزاما به این معنی نیست که در برنامه‌های تخصصی و کارشناسی فدراسیون ورود یا دخالت کنند. این موضوع نه به صلاح ورزش کشور است و نه اقدام درستی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لذا من به عنوان مسئول کمیته ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی سفارش و تاکید می‌کنم هرگونه دخالت در حوزه فنی و تخصصی یک رشته ورزشی بدون دیدن همه زوایای آن، قطعا نمی‌تواند اثربخش باشد. درد ما هم در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون دخالت فنی در بحث آماده سازی تیم‌های ملی به ویژه تیم ملی فوتبال نیست.

راستینه درمورد نامه اعتراضی برخی فدراسیون‌های ورزشی به مجلس شورای اسلامی نسبت به نبود توازن بین بودجه تخصیص داده شده به فدراسیون‌ها توسط مجلس و همچنین درگیری‌های اخیر بین علیرضا دبیر، فدراسیون کشتی و محمد پولادگر، معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: مجلس شورای اسلامی ظرف 2 سال گذشته اقدامات کم سابقه ای در حمایت از ورزش انجام داده است. وقتی لایحه بودجه 1401 به مجلس آمد، با دغدغه‌ای که اعضای محترم کمیسیون فرهنگی داشتند و کمک کمیسیون تلفیق، بودجه ورزش به صورت دقیق دو برابر شد.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که در کنار افزایش بودجه وزارت ورزش و جوانان، بودجه‌های حمایتی را هم پیشبینی کردیم. 28 فدراسیون را تا سقف 315 میلیارد تومان مورد حمایت قرار دادیم. برای برخی از فدراسیون‌های از قلم افتاده هم تلاش کردیم در قالب کمک به کمیته ملی المپیک 80 میلیارد تومان در اختیار این کمیته قرار بگیرد تا دستش برای حمایت از این فدراسیون‌ها بازتر شود. همچنین 40 میلیارد تومان به کمیته ملی پارالمپیک کمک کردیم. در کنار همه این‌ها پیشنهاد من هم جزو هفت پیشنهادی بود که در روز پایانی دفاع از لایحه بودجه به آن  اجازه طرح در صحن علنی داده شد.

رئیس کمیته ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: پیشنهاد من حمایت از ورزش با بازگرداندن 27 صدم مالیات بر ارزش افزوده بود. بالغ بر 6500 میلیارد تومان از این طریق به حوزه ورزش کمک شد. البته در این مورد قالیباف، ریاست محترم مجلس کمک مضاعفی کرد و با وجود اینکه بیش از 100 پیشنهاد برای الحاق کل بودجه به صحن علنی مجلس توسط کمیسیون‌ها و نمایندگان عرضه شده بود، با حمایت ویژه خود اجازه داد هفت پیشنهاد در صحن مطرح شود که یکی از آنها همین پیشنهاد بود. 

راستینه توضیح داد: مجلسی که چنین دغدغه ای دارد و از ورزش حمایت می‌کند، انتظار دارد دوستان ما در فدراسیون‌ها نگاه تقدیر داشته باشند اما درباره اینکه تعدادی از روسای فدراسیون‌ها به رئیس مجلس نامه زده و اعلام کرده‌اند چرا آنها دیده نشده‌اند باید بگویم امسال 28 فدراسیون را حمایت کردیم. این حمایت ها براساس سقف اعتباری بود که در اختیار داشتیم. به توسعه ورزش همگانی، نقش فدراسیون‌ها در توسعه ورزش همگانی، جامعه مخاطب‌، نقش آفرینی فدراسیون‌ها در میادین بین‌المللی، تعداد اعزام‌ها، فعالیت فدراسیون‌ها در تیم‌های پایه و بزرگسال، نقش آنها در مدال آوری مسابقات جهانی، المپیک و پارالمپیک نگاه کردیم. همچنین به حمایت از رشته های آیینی و کمک به توسعه ورزش پهلوانی در رشته‌های مادر کشور که قابل توجه هستند و با فرهنگ ملی، ایرانی و اسلامی ما هم همخوانی بیشتری دارند، نگاه کردیم. 

وی ادامه داد: همچنین به رشته‌هایی که می‌توانند در عرصه بین المللی به سمت مدال آوری و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای حرکت کنند یا مثل فدراسیون فوتبال رویدادهای بزرگی را پیش رو دارند نیز توجه کردیم. همچنین به رشته‌هایی که در سنوات گذشته به دلیل کم توجهی دچار آسیب و تنزل شدند و ضرورت دارد مورد حمایت ویژه قرار بگیرند، نگاه کردیم. همه این جوانب در کنار کاری است که سال گذشته کردیم. یعنی فراکسیون ورزش و کمیته ورزش و جوانان فراکسیون فرهنگی به همه فدراسیون‌ها نامه زدند تا نظام مسائل و مشکلات خود را به مجلس ارائه بدهند. برخی فدراسیون‌ها آن را فرستادند و برخی هم نفرستادند. 

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن تمام جوانب در این گام به این نتیجه رسیدیم 28 فدراسیون را مورد حمایت قرار بدهیم که البته این امر به معنی حذف بودجه آنها در وزارت ورزش و جوانان نیست بلکه در کنار نقش آفرینی وزارت خانه است. لذا از وزارت ورزش و جوانان انتظار داریم نگاه کرده نقش حمایتی، نظارتی و تخصیصی خود را هم اعمال کند. همه این‌ها نشان می‌دهد مجلس به صورت بسیار فوق العاده دغدغه ورزش کشور و قهرمانان عزیزمان را دارد.

انتهای پیام/

 
 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول