اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

مشتاقی: بچه‌های کشتی گدا نیستند/ برای مربی خارجی فوتبال هزینه می‌کنیم، اما کشتی ذلیل پول شده!

پیشکسوت کشتی فرنگی کشورمان گفت: میلیون‌ها دلار برای مربی خارجی فوتبال هزینه می‌کنیم، اما کشتی همیشه باید ذلیل پول باشد.

مشتاقی: بچه‌های کشتی گدا نیستند/ برای مربی خارجی فوتبال هزینه می‌کنیم، اما کشتی ذلیل پول شده!

بهرام مشتاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره درگیری‌های فدراسیون کشتی و وزارت ورزش در خصوص بودجه، اظهارداشت: مسئولان ما وقت المپیک و بازی‌های آسیایی از کشتی، وزنه‌برداری و یکی دو رشته دیگر مدال می‌خواهند. چند رشته هم هستند با وجود خرجی که دارند اما اینقدر مثمرثمر نبودند تا رنک کشور را بالا ببرند البته برایشان خرج شده است. ما میلیاردها تومان برای والیبال خرج کردیم که الان پشتوانه تیم به همان تیم قبلی رسیده که برای کشور مقام آوردند. سالها والیبال ما گم شده بود. وقتی برای ورزش خرج شود بهره‌برداری هم می‌شود اما کشتی یک چیز دیگر است.

* کشتی با زندگی مردم عجین شده است

پیشکسوت کشتی فرنگی کشورمان ادامه داد: فوتبال در همه جای دنیا تماشاگر دارد در ایران هم همین طور اما آنها هم عِرق‌شان کشتی است. کشتی در فرهنگ مردم ماست و با زندگی مردم عجین شده است، مردم هم از کشتی مدال می‌خواهند. الان هزینه بلیت چندین برابر شده اما باید روی نوجوانان کار کرد تا به جوانی و بزرگسالی برسند تا بتوانند در المپیک و جهانی مدال بگیرند.

* کاری نکنیم دبیر هم از کشتی برود

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی 1974 با بیان اینکه توقع مردم از کشتی بالا رفته، تاکید کرد: در تمام بازی‌های المپیک و آسیایی، کشتی سرآمد همه رشته‌هاست، بعد وزنه‌برداری و چند رشته دیگر قرار دارند. من از علی دبیر دفاع نمی‌کنم از خصلت پهلوانی او دفاع می‌کنم که برای کشتی زحمت می‌کشد. این کار را خادم و دیگر روسای دیگر هم کردند اما نتیجه نگرفتند و رفتند، کاری نکنیم دبیر هم برود. آقای بزرگتر! بودجه را طوری در نظر بگیرید که تا رئیس فدراسیون دنبال پول نرود.

* چند میلیون دلار به مربی خارجی پول می‌دهند آن وقت کشتی برای بودجه ذلیل شده است

وی ادامه داد: اینکه رئیس فدراسیون در کنار معاون وزیر برای پول دعوا می‌کند آبروریزی شده است. در کشور ما کم پول نیست، من نمی‌گویم همه را برای کشتی بگذارند بلکه به اندازه‌ای باشد تا کشتی گدایی نکند. چند میلیون دلار برای یک مربی فوتبال می‌دهند اما کشتی به خاطر پول باید اینقدر ذلیل شود. من سالها کشتی‌گیر بودم، سرمربی بودم، در کشتی کار کردم، همیشه وضع همین بود. نگاه درست و حسابی وجود ندارد اما وقت المپیک که می‌شود همه توجهات به کشتی است. چند روزی به اردوها سر می‌زنند اما نمی‌دانند ورزشکاری که در اردوست چه مشقاتی دارد. نمی‌گوییم کشتی تافته جدا بافته است اما همه از آن توقع مدال دارند.

* بچه‌های کشتی گدا نیستند

مشتاقی در پاسخ به این سوال که اعتراضات روسای فدراسیون‌ها به این بودجه بودجه باید از طرف وزارت تخصیص یابد، گفت: آقای وزیر! خودت قهرمان ورزشی و زجرکشیده ورزش هستی. شما باید انتخاب کنید تا بودجه کشتی مشخص باشد. شما ببینید برای استقلال و پرسپولیس چقدر هزینه می‌کنند؟ نوش جانشان و باید خوب هم بازی کنند. همه از کشتی توقع مدال دارند و حالا اگر طلا تبدیل به برنز شود ببینید چه حرف‌هایی زده می‌شود. بچه‌های کشتی گدا نیستند و حق‌شان را می‌خواهند آن هم گاهی آنقدر زمان می‌گذرد که از حق‌شان هم می‌گذرند. 

* به ورزشکار روس خانه می‌دهند، به ایرانی‌ها دکه!

این پیشکسوت کشتی فرنگی با بیان اینکه 3 ماه دیگر مسابقات جهانی است، عنوان کرد: با این شرایط آیا رئیس فدراسیون باید دنبال پول باشد و ورزشکار ناراحت بخوابد؟ ورزشکار باید آسوده‌خاطر باشد. چرا سعدالهیف 6 طلای المپیک دارد؟ چون پوتین خانه و ماشین را می‌دهد تا این کشتی‌گیر آسوده تمرین کند آن وقت در ایران به دارنده مدال المپیک یک دکه می‌دهند تا آبمیوه بفروشد و حالا می‌خواهند آن دکه را از او بگیرند. اینها درد است. آقایی که تکواندو 20 سال دست شما بود، شما برای این رشته چه کار کردید؟ غیر از اینکه ورزشکارانی مانند ساعی و کرمی بیرون گود بودند.

انتهای پیام/ ت 11

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول