اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

دخالت در انتصابات صمت را وزیر تأیید کرد نماینده تکذیب!/ مجلس نمایندگان متخلف را معرفی می‌کند؟

اخبار و حواشی پیش آمده پیرامون اعمال فشار 2 نماینده مجلس به وزیر صمت برای انتصابات این وزارتخانه سبب شد امروز وزیر صمت در جلسه کمیسیون اصل 90 صحت ماجرا را تایید کند و نمایندگان مجلس طی نامه‌ای از رئیس مجلس خواستند افراد متخلف تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

دخالت در انتصابات صمت را وزیر تأیید کرد نماینده تکذیب!/ مجلس نمایندگان متخلف را معرفی می‌کند؟

فارس پلاس؛ روایت روز: اول تیرماه خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان «تردیدها درباره استیضاح وزیر صمت» نوشت: « شنیده‌های خبرنگار فارس از منابع موثق حاکی از آن است که برخی نمایندگان مجلس همچنان فشارهای زیادی به وزرا وارد می‌کنند تا برخی انتصابات در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه‌‌شان با نظر آن نماینده‌ها انجام شود.»

۳ روز بعد خبری مبنی بر تهدید وزیر صمت از سوی نماینده‌ها برای انتصاب مدیر شرکت معدنی چادرملو رسانه‌ای شد. در خبری که فارس منتشر کرد آمده است: «خبرنگار فارس با خبر شد دو نفر از نمایندگان مجلس که از طراحان و پشت صحنه‌های استیضاح وزیر صمت هستند پس از فشارهای متعدد در آخرین بار در قالب پیامکی تهدید آمیز، اتمام حجت کرده‌اند که باید گزینه آنها در شرکت صنعتی و معدنی چادرملو به عنوان مدیر منصوب شود‌.»

وزیر صمت تایید کرد نماینده مجلس تکذیب!

صبح امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور وزیر صمت جلسه‌ای برای بررسی عملکرد این وزارتخانه برگزار کرد. وزیر صمت با تایید خبر فارس مبنی بر اعمال فشارها و درخواست‌های برخی نمایندگان تاکید می‌کند زیر بار فشارها برای انتصاب نامعقول نمی رود.

جالب آنکه این اظهارات وزیر در جلسه کمیسیون توسط یکی از نمایندگان وارونه منعکس می‌شود. علی جدی نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مصاحبه با خانه ملت می‌گوید: فاطمی امین در جلسه صبح امروز برخی مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر اینکه نمایندگان با تهدید و فشار به دنبال انتصاب افراد هستند را تکذیب کرد. خانه ملت هم اظهارات این نماینده را با تیتر « وزیر صمت تهدید پیامکی از سوی نمایندگان برای انتصاب افراد را تکذیب کرد» منتشر می‌کند.

یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز صبح امروز در جلسه علنی با تذکری شفاهی نسبت به هجمه‌ها علیه مجلس توسط رسانه‌ها تذکر داد. لطف‌الله سیاهکلی در رسانه‌های مختلف به انحای مختلف نمایندگان را متهم می‌کنند و یکی از خبرگزاری ها و برخی فعالان فضای مجازی تهمت‌های بی سند و مدرکی را علیه نمایندگان مطرح کردند. درهمین راستا از هیئت رئیسه درخواست می‌کنم از شأن مجلس دفاع کنند چراکه استیضاح حق نمایندگان است.

این نماینده مجلس افزود: باید با خبرگزاری متخلف مطابق قانون برخورد شود چراکه در تمام ادوار و در همین مجلس نیز استیضاح انجام شده است؛ حالا این که استیضاح وزیر صمت چه قباحتی دارد که این همه هجمه علیه مجلس راه افتاده است را نمی‌دانم.

موضع انقلابی نمایندگان در نامه به رئیس مجلس: نمایندگان متخلف را معرفی کنید

جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف خواستار بررسی فوری و اعلام نتایج تخلفات احتمالی شکل گرفته توسط برخی نمایندگان شدند. در این نامه خطاب به رئیس مجلس آمده است: «با قید فوریت دستور فرمایید هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، جهت دفاع از کیان خانه ملت و حفظ انقلابی ماندن مجلس، بررسی صحت و سقم این ادعا را بررسی و نتیجه را در اسرع وقت و پیش از بررسی احتمالی استیضاح در صحن علنی اعلام نماید. بدیهی است نتیجه بررسی ها، چه در صورت صحت خبر مذکور و برخورد با خاطیان و چه درصورت عدم صحت، برخورد با مدعیان و اطلاع رسانی به افکار عمومی منجر به افزایش سرمایه اجتماعی قوه مقننه خواهد شد.»

دامن قاطبه مجلس پاک است

آنچه در خبر فارس منتشر شده تخلف ۲ نماینده مجلس است که با اعمال فشار به وزیر تلاش داشتند در انتصابات وزارتخانه اعمال نفوذ کنند. قطعا دامن عموم نماینده‌ها از چنین رفتار خلاف قانونی پاک است و اظهارات نماینده محترمی که این خبر را تهمتی علیه شأن مجلس می‌داند برداشتی خلاف متن این خبر و خلاف رویه خبرگزاری فارس است. 

اما رسالت رسانه این است تا انحرافات را نیز گوشزد کند تا از تداوم آنها پیشگیری به عمل آید. اکنون فرصت مناسبی است تا خود مجلس از شأن مجلس دفاع کند و اگر نماینده‌ای خلاف شأن مجلس رفتاری را مرتکب می‌شود معرفی کرده و طبق مقررات برخورد انجام گیرد.

تلاش این نماینده‌ها برای انتصاب برخی افراد غیر متخصص در جایگاهی که به جهت مالی تمکن بالایی دارد شائبه فسادهای مالی را نیز در چنین اعمال فشارهایی بالا می‌برد. اکنون توپ در زمین هیات رئیسه مجلس و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس است. باید منتظر ماند و دید نمایندگان مجلس چگونه با معدود نماینده‌های متخلف برخورد خواهند کرد؟!

انتهای پیام/ ت 101

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول