اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ثبت اموال دستگاه‌های اجرایی لرستان در سامانه جامع اموال «سادا»

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان کفت: اموال دستگاه‌های اجرایی لرستان لازم است حتما در سامانه جامع اموال «سادا» ثبت شوند.

ثبت اموال دستگاه‌های اجرایی لرستان در سامانه جامع اموال «سادا»

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، الهام شاداب فر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند اطلاعات اموال غیرمنقول، انفال و اموال تملیکی که به عنوان مالک، بهره‌بردار، متولی و نماینده دولت در اختیار دارند، را در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی «سادا» ثبت و تکمیل نمایند.

وی افزود: در صورتی که اموال ثبت نشده در سادا، از طرق بازرسی میدانی یا گزارش‌های مردمی توسط این اداره کل شناسایی شود، اسناد مالکیت آن به نام دولت به نمایندگی وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان امین اموال دولت اصلاح و فروش یا تعیین تکلیف گردد. 

 مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان بیان کرد: پرداخت هرگونه اعتبارات از جمله طرح‌های تعمیرات اساسی، ماشین آلات و تجهیزات، هزینه آب و برق در سال ۱۴۰۱ و هرگونه پرداخت برای تجهیز، نگهداری و سایر هزینه‌ها از محل درآمدهای اختصاصی و سایر منابع برای موارد ثبت نشده در سادا ممنوع بوده و عدم اجرای آن، به منزله تصرف غیرقانونی در اموال و وجوه دولتی است. 

شاداب فر تصریح کرد: درسال ۱۳۹۹ کلیه دستگاه‌های اجرایی محلی ۹۳ درصد اموال خود را در سامانه مذکور ثبت نموده در صورتی که در سال ۱۴۰۰ با تلاش همکاران اداره اموال این اداره کل ثبت اطلاعات در سامانه به ۱۰۰ درصد افزایش و این اداره کل مقام برتر در سطح کشور را کسب نموده و مورد تقدیر مقامات وزارت متبوع قرار گرفت. 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی لرستان در خصوص تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به سند تگ برگ، گفت: تاکنون ۹۰ درصد از کل اسناد دفترچه‌ای استان تبدیل به تک برگ شده و کلیه دستگاه‌های اجرایی (به غیر از دستگاه‌های اجرایی متمرکز) مکلفند اسناد مالکیت املاک و اراضی خود را به این اداره کل تحویل نمایند تا در مخزن اسناد دولتی مستقر در اداره کل امور اقتصادی و دارایی نگهداری شود.

 وی همچنین گفت: از سوی اداره کل اقتصاد و دارایی لرستان در سال گذشته با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی مجوز صدور سند تک برگ دولتی ۲۲۴ ملک مربوط به اداره کل آموزش و پرورش استان که دارای کاهش مساحت می‌باشند، دریافت نموده که به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ارسال جهت صدور سند معرفی شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول