اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده لبنانی: رژیم شکست خورده اسرائیل در موقعیتی نیست که لبنان را تهدید کند

عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومه» (وابسته به حزب الله) با بیان اینکه مقاومت در لبنان، یک نیاز ملی برای سراسر لبنان است گفت که تهدیدهای رژیم اسرائیل نخواهد توانست ضربه‌ای به لبنان وارد کند.

نماینده لبنانی: رژیم شکست خورده اسرائیل در موقعیتی نیست که لبنان را تهدید کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، حسن فضل الله عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومه» (وابسته به حزب الله) بعد از ظهر امروز یکشنبه گفت که تهدیدهای رژیم موقت صهیونیستی، یک جنگ لفظی و روانی است که دیگر سودی برای این رژیم ندارد.

شبکه خبری المنار به نقل از فضل الله گزارش داد، تهدیدهای فرماندهان نظامی صهیونیست و مسئولان اسرائیلی علیه لبنان، به ویژه جنوب و منطقه مرزی، در چارچوب جنگ علیه نفت و گاز لبنان است.

وی با بیان اینکه این تهدیدها برای ترساندن لبنان در رابطه حقوق نفتی و گازی است، تصریح کرد، چنین تهدیدهایی بیانگر این است که این دشمن، به منابع لبنان چشم طمع دارد و با وجود اینکه مقاومت، مانع از تحقق اهداف این رژیم شد، ولی به محض ضعف لبنان، سیاست تجاوز را در پیش خواهد گرفت.

این نماینده فراکسیون حزب الله با تأکید بر اینکه مقاومت در لبنان، همیشه حاضر و آماده است، خاطر نشان کرد: این مسئله نشان می‌دهد که مقاومت در لبنان، یک نیاز ملی برای سراسر لبنان است. تهدیدهای اسرائیل نیز نخواهد توانست ضربه‌ای به لبنان وارد کند.

فضل الله با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی، یک رژیم شکست خورده است که در برابر اراده مردمی لبنان، حرفی برای گفتن ندارد، تأکید کرد، این رژیم دیگری در موقعیتی نیست که ملت لبنان را بترساند؛ ملتی که به مقاومت و توانمندی خود برای حمایت از لبنان اطمینان دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به شعارهای دروغین انتخاباتی دشمنان مقاومت اشاره کرد و گفت که این گروهها در حال حاضر، هیچ تلاشی برای حل بحرانهایی مانند دارو و برق در لبنان انجام نمی‌دهند و قادر نیستند هیچ یک از شعارهای خود را محقق کند.

این نماینده خاطر نشان کرد، افرادی که پیش از انتخابات علیه مقاومت، سیاه‌نمایی کردند، پس از پایان انتخابات، هیچ کاری برای مردم نکردند، ولی حزب الله موضعی خواهد گرفت که به سود لبنان باشد.

در همین ارتباط، فراکسیون الوفاء للمقاومة اواخر خرداد ماه گذشته تصریح کرد، چالشهای سیاسی که لبنان در حال حاضر با آن روبروست، نیازمند موضعگیری ملی، جامع و حاکمیتی است که پیام محکمی به دشمن صهیونیستی باشد و از دزدی دریایی و تجاوز به مرزهای دریایی و منابع ملی لبنان، جلوگیری کند.

این فراکسیون با بیان اینکه همه لبنانیها باید برای تحقق این هدف ملی، با هم متحد شوند، عنوان کرد، مردم لبنان نباید به دشمن اجازه دهند که به حاکمیت این کشور تجاوز کند.

این روزها بحث میان رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر مرزهای دریایی بین دو طرف بالا گرفته است.لبنان می گوید که بر سر مناطق بین خط های موسوم به ۲۳ و ۲۹ دریایی در حال مذاکره با رژیم صهیونیستی است

صهیونیست‌ها به میدان قانا  با ثروت عظیم گازی آن که متعلق به لبنان است چشم دوخته‌اند و طبق اطلاعات موجود  دو سوم این میدان در بلوک شماره ۹ لبنان قرار داشته و یک سوم پایانی دقیقا زیر خط ۲۳ یعنی در منطقه مورد مناقشه است.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول