اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

قبل از ثبت شرکت حتما به این نکات توجه کنید!

قصد ثبت شرکت دارید؟ اگر می خواهید شرکتتان را به ثبت برسانید، از مراحل ثبت آن اطلاعاتی دارید؟ ممکن است این سوال در ذهنتان پیش بیاید که اصلا ثبت شرکت چگونه انجام می گیرد؟

قبل از ثبت شرکت حتما به این نکات توجه کنید!

چه نکاتی را باید قبل از ثبت شرکت ها بدانیم؟ آیا به راحتی می توان روند آن را طی کرد یا پیچیدگی در راه است؟ اگر شما می خواهید ثبت شرکت انجام دهید، باید نکاتی را قبل از ثبت، بدانید تا ابهاماتی برایتان به وجود نیاید. با ما همراه باشید تا به تمام سوالاتی که ممکن است برایتان پیش آید، پاسخ دهیم.    1) عجله نکنید

صبور بودن در طی مسیر ثبت شرکت، یکی از عوامل مهم است. ثبت شرکت مراحل پیچیده ای ندارد؛ ولی هنگامی که شرکت را تاسیس کردید، موظف هستید یک سری روال قانونی را طی کنید؛ قوانینی که ممکن است قبل ثبت شرکتتان، به گوشتان نخورده باشد. اگر به تازگی شرکت را تاسیس کرده اید و در مرحله اولیه هستید، باید صبور باشید. در اول راه، بدانید که ممکن است شکست خورید و توقع هر چیزی را داشته باشید. در موقعیتی باید تصمیم به ثبت شرکت بگیرید که:

کسب و کار یا شرکت شما، دارای خدمات و محصولاتی باشد که برای فروش و عرضه آماده هستند و مسیر ایده پردازی را طی کرده باشد.
کسب و کارتان به قدری رشد کرده باشد که از مراحل قانونی به خوبی پیروی کند.

 

2) ثبت در زمان به جا و جذب اعتماد

در مسیر ثبت شرکت، نه باید خیلی عجول بود و همیشه عجله کرد و نه باید بیخیال بود بلکه باید به موقع و در زمانی مناسب، روند دایر کردن شرکت را طی نمود. اگر در واقع کسب و کار یا شرکت شما تاسیس شده و به خوبی پیش می رود، باید اقدام به ثبت شرکت کنید. اگر دیر به فکر ثبت شرکت بیفتید، امکان دارد در قرارداد ها و یا معاملات، به مشکل بر بخورید. تا زمانی که شرکت را به ثبت نرسانید، مشخصات ثبت شده ای ندارید و با عدم اعتماد و جذب مشتریان رو به رو خواهید شد و در تبلیغ برندتان و جا افتادن محصولتان بین مردم، با مشکل مواجه می شوید. در نتیجه اگر می خواهید محصولات و خدمات شما دارای اعتبار باشد، افراد را به خود جذب کند و باعث ایجاد اعتماد مشتریان شود، از ثبت شرکت دریغ نکنید.  

3) انتخاب افرادی به عنوان شرکا

ثبت شرکت به صورت انفرادی در قانون معامله ایران، انجام نمی شود. در نتیجه باید شرکایی را برای خود انتخاب کنید. شما از بین خانواده، دوستان و ... می توانید افرادی را که اعتماد بیشتری به آن ها دارید، به عنوان شریک شرکت خود انتخاب کنید. هر شرکتی، ممکن است تعداد شرکای متفاوتی نیاز داشته باشد به عنوان مثال برای شرکت با مسئولیت محدود، حداقل باید تعداد 2 نفر را شریک داشته باشید. برای شرکت سهامی خاص، حداقل نفرات شرکا باید به 3 نفر برسد. علاوه بر افراد حقیقی، شما این امکان را دارید که شخص حقوقی و یا شرکت خاصی را به عنوان شریک خود معرفی کنید.  

4) تعیین عنوان فعالیت

زمینه فعالیت شما در شرکت، چیست؟ قصد دارید در چه زمینه ای فعالیت داشته باشید؟ در واقع عنوان و زمینه فعالیتتان را باید برای ثبت شرکت تعیین کنید. خوشبختانه برای انتخاب زمینه فعالیت، محدودیتی وجود نداشته و دارای تنوع زیادی است و شما طبق میل و خواسته خود، می توانید در زمینه مورد نظر، فعالیت داشته باشید. اما این موضوع را هم در نظر داشته باشید که برای فعالیت در برخی از موضوعات، باید مجوز دریافت کنید و فعالیت در بعضی موضوعات دیگر نیز ممنوع بوده و نمی توانید در آن زمینه فعالیت داشته باشید.  

5) شناخت انواع مختلف شرکت ها و انتخاب مناسب ترین شرکت

[انواع شرکت ها در قانون]  قانون تجارت، برای تاسیس شرکت، 7 نوع از انواع شرکت ها را معرفی کرده که شما باید شرکت مورد نظر خود را انتخاب کرده و در آن زمینه فعالیت کنید. در ادامه به معرفی شرکت ها می پردازیم:

شرکت با مسئولیت محدود
شرکت سهامی عام
شرکت سهامی خاص
شرکت مختلط سهامی
شرکت مختلط غیر سهامی
شرکت تعاونی
شرکت تضامنی

قبل از اینکه به دایر کردن و تاسیس شرکت خود بپردازید، باید از شرایط همه این شرکت ها اطلاعات داشته باشید تا بتوانید به راحتی شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. هر کدام از این شرکت ها، دارای تفاوت ها و شباهت هایی هستند؛ برای مثال یکی از تفاوت های این شرکت ها، در زمینه میزان و مقدار مسئولیت ها و وظایف شرکا است که قبل از ثبت شرکت باید با تمام اطلاعات آن ها، آشنا شوید.  

6) انتخاب نام شرکت

پس از اینکه زمینه فعالیت در شرکت و همچنین نوع شرکت خود را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب نامی خوب و متناسب برای شرکت می رسد. شما باید برای شرکت خود نامی جذاب و مناسب انتخاب کنید نامی که برای همیشه مختص شما است. در ادامه به قوانین و محدودیت های نام مناسب می پردازیم:

نامی که انتخاب می کنید، باید جزو کلمات فارسی باشد.
نباید تکراری یا مشابه دیگر شرکت ها باشد.
اگر قصد دارید که از اعداد برای نام شرکت استفاده کنید، این اعداد نباید به صورت رقم های ریاضی باشد بلکه بایستی به صورت حروف باشد.
یک اسم تک و ویژه انتخاب کنید.
از استفاده از نام های عمومی مانند ایرانیان، دنیا و ... که بین مردم خیلی استفاده می شوند، خودداری کنید.
اسم مد نظر شما، باید از 3 سیلاب بیشتر باشد.
از کلماتی که در زمینهء کشور و دولت است، خودداری کنید.
باید آیین های اسلامی را در نام انتخابی خود، به کار ببرید.
از نام افراد معروفی مانند دانشمندان، شاعران و ... در نام شرکت خود، خودداری کنید.
از ترکیب نام هایی که به صورت مخفف هستند، بپرهیزید. تشخیص نام کامل هر کدام از کلمات، ممکن است برای برخی افراد، مشکل باشد.
همانطور که گفته شد، علاوه بر تکراری نبودن نام انتخابی، نباید در پسوند نیز دارای تفاوت باشند. مثلا نباید کلمات پسوندی مانند تر، ترین و ... به نامی که قبلا ثبت شده، برای نام مد نظر خود، انتخاب کنید.

 7) اطلاع از مقدار سرمایه

یکی دیگر از مسائلی که در ثبت شرکت حائز اهمیت است، مشخص کردن مقدار سرمایه تک تک شرکا و همچنین مشخص کردن مقدار سرمایه ابتدایی و اولیه است. نوع سرمایه، محدودیت خاصی ندارد و می تواند هم به صورت نقدی باشد و هم غیر نقدی. یکی دیگر از تفاوت های انواع شرکت ها، در میزان و مقدار حداقل سرمایه اولیه است و به فعالیت های مختلفی مانند تاسیس صرافی، بورس و ... بستگی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، شرکت ها موظف هستند در اوایل تاسیس شرکت، مقداری از سرمایه را برآورده کنند که مقدار این مبلغ، در انواع شرکت ها متفاوت است.  

8) آدرس مکان و کد پستی

یکی دیگر از عوامل هویت بخش و دادن رسمیت به شرکتی که به تازگی تاسیس شده، انتخاب مکانی اداری در مناسب ترین منطقه است. در طی مسیر اخذ کد بیمه کارگاهی، اداری و رسمی بودن کاربری منطقه شرکت، از طریق بازرس رسیدگی می شود. در انتخاب کردن مکانی مناسب و کد پستی صحیح برای شرکت، توجه زیادی کنید زیرا محلی را که انتخاب می کنید، اقامتگاه اصلی شرکت شما است و همه نامه های اداری، صورت جلسه ها و ... به این آدرس و کد پستی ارسال خواهد شد.  [مدارک ثبت شرکت ها]

9) تهیه کردن مدارک لازمه برای ثبت شرکت

شما برای ثبت شرکت خود، می بایست مدارک لازم را جهت طی امور ثبت شرکت، ارائه دهید. هر کدام از شرکت ها، شرایط و مدارک مورد نیاز و مختص به خود را دارند. در ادامه به مدارک مربوطه به شرکت با مسئولیت محدود می پردازیم:

شناسنامه همه شرکا و همه اعضای هیات مدیره
کارت ملی همه شرکا و همه اعضای هیات مدیره
اگر فعالیت شما در زمینه ای است که نیاز به دریافت مجوز دارد، ارائه مجوز ضروری است.
ارائه آگهی رسمی تاسیس
ارائه نامه وکالت (اگر یکی از اعضای شرکا، یک فرد حقوقی باشد)
ارائه آدرس و کد پستی مکان شرکت
ارائه 2 نسخه تقاضا نامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود که انتهای برگه ها باید توسط همه شرکا امضا شده باشد.
ارائه 2 نسخه شرکت نامه که انتهای برگه ها باید توسط همه شرکا امضا شده باشد.
ارائه 2 نسخه اساسنامه که انتهای برگه ها باید توسط همه شرکا امضا شده باشد.
ارائه 2 نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی هیات مدیره و موسسین که بایستی توسط شرکا و بازرسین امضا شده باشد.
ارائه تاییدیه عدم سوءپیشینه (برای همه اعضا)

10) انتخاب شیوه ثبت شرکت

برای ثبت شرکت، شما می توانید خودتان اقدام نموده و مراحل آن را طی کنید و راه دیگر این است که این امور را به دست افراد متخصص بسپارید. شما به انتخاب خودتان میتوانید یکی از این روش ها را انتخاب می کنید؛ اما در طی کردن مسیر ثبت شرکت، هزینه ثبت شرکت هم ممکن است دارای پیچیدگی هایی باشد و همچنین مراحل اداری آن، گاها زمان زیادی را می گیرد و به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم این امور ثبت شرکت را به دست افراد متخصص و کار بلد در این زمینه بسپارید تا ثبت شرکتتان با موفقیت و کیفیت بهتری صورت بگیرد و شما فقط در مدت زمان کوتاهی مدارک تایید شده ثبتی را تحویل میگیرید.  

و در آخر

در صورتی که نیاز به راهنمایی یا مشاوره کامل تر برای ثبت شرکت کسب و کار خود دارید، میتوانید از مشاوره رایگان ثبت تکسفیر ( 09121986174 ) استفاده کنید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول