اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  حکمرانی نوین

اعتراض به انحصارطلبی گوگل در دانمارک

شرکت دانمارکی فعال در حوزه جست‌وجوی آنلاین کار، شکایت خود علیه گوگل را به تنظیم کننده های اتحادیه اروپایی ارسال کرد و از آنها خواست این غول فناوری را جریمه کنند.

اعتراض به انحصارطلبی گوگل در دانمارک

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکتی دانمارکی گوگل را به انحصارطلبی در بازار کاریابی متهم و از این غول فناوری آمریکایی شکایت کرد.

این شکایت می تواند بررسی دقیق مارگرت وستاگر، رئیس کمیسیون ضدانحصار اتحادیه اروپا از سرویس Google for Jobs را پس از سه سال تسریع بخشد. از آن زمان تاکنون اتحادیه اروپا هیچ اقدام خاصی در رابطه با بخش کاریابی آنلاین این شرکت انجام نداده است.

گوگل در سال های اخیر بیش از ۸ میلیارد یورو (۸.۴ میلیارد دلار) توسط این کمیسیون به دلیل اقدامات ضدرقابتی مختلف جریمه شده است. این کمیسیون پیش از این اعلام کرده بود که پس از شکایت رقبای گوگل تغییراتی را در اروپا ایجاد کرده است.

پلتفرم گوگل فور جابز که در سال ۲۰۱۸ در اروپا راه اندازی شد، انتقاد ۲۳ وب سایت کاریابی آنلاین را در سال ۲۰۱۹ به همراه داشت. آنها گفتند پس از اینکه گوگل از قدرت این شرکت برای ارائه خدمات جدید استفاده کرده، سهم بازارشان را از دست داده اند.

خدمات گوگل،‌کاربران را به پست‌های بسیاری از کارفرمایان پیوند داده و به افراد اجازه می‌دهد تا موارد قابل توجه و هشدارهای مربوط به مشاغل را دریافت کنند. افراد پس از مطالعه و انتخاب شغل باید به جای دیگری برای درخواست مراجعه کنند. گوگل ویجت بزرگی را برای این ابزار در بالای نتایج جستجوهای معمولی وب قرار داده است.

شرکت جاب ایندکس یکی از ۲۳ منتقد سه سال قبل گوگل گفت که این شرکت بازار بسیار رقابتی کار در دانمارک را از طریق ابزارهای ضدرقابتی به سمت خود منحرف کرده است.

جاب ایندکس تا پیش از رسیدن گوگل فور جابز به دانمارک، بزرگترین پایگاه داده مشاغل در این کشور بود. دانیلسن، مدیرعامل این شرکت گفت در مدت کوتاهی پس از معرفی این پلتفرم در دانمارک، شرکت ما ۲۰ درصد از ترافیک جستجو را از دست داد.

گوگل با قرار دادن این سرویس در بالای صفحات نتایج، در واقع برخی از مرتبط ترین پیشنهادات شغلی را از جویندگان کار پنهان می کند. استخدام کنندگان اگر از خدمات گوگل استفاده نکنند، ممکن است دیگر به همه جویندگان کار دسترسی نداشته باشند.

این امر نه تنها رقابت میان خدمات استخدامی را از بین می برد، بلکه مستقیماً به بازارهای کار آسیب می زند. دانیلسن از کمیسیون  ضدانحصار خواست تا به گوگل دستور دهد اقدامات ضد رقابتی  را متوقف کرده، این شرکت را جریمه و پرداخت های دوره ای را برای اطمینان اعمال کند.

 جاب ایندکس گفت که  برخی از آگهی های شغلی این شرکت بدون اجازه آنها کپی شده و از طریق گوگل جابز به بازار عرضه شده است. این شرکت همچنین به خطرات حریم خصوصی برای متقاضیان کار و مشتریانش اشاره کرده است.

انتهای پیام/ ت 27

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول