اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نوروزی: بخش اعظمی از مطالبات کشاورزان ظرف چند روز آینده تسویه می‌شود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با تعدادی از نمایندگان استان گلستان در مجلس وعده داد بخش اعظمی از مطالبات کشاورزان ظرف چند روز آینده تسویه می‌شود.

نوروزی: بخش اعظمی از مطالبات کشاورزان ظرف چند روز آینده تسویه می‌شود

رحمت نوروزی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: روز گذشته اینجانب به همراه غلامرضا منتظری و رمضانعلی سنگدوینی نمایندگان گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی برای موضوع  مطالبات کشاورزان گلستانی دیداری با ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی داشتیم.

وی گفت: پیگیری پرداخت مطالبات گندمکاران و کلزاکاران استان گلستان از جمله موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی نیز در این دیدار وعده داد بخش اعظمی از مطالبات کشاورزان ظرف چند روز آینده تسویه می‌شود.

پیش از این نیز با پیگیری رحمت نوروزی رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های شمالی و نایب کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و پس از مکاتبات ایشان با رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی و به منظور تشویق کشاورزان به کشت محصولات اساسی، قیمت خرید تضمینی کلزا به ۲۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم افزایش یافت و نرخ خرید تضمینی سویا نیز ۲۱ هزار تومان تعیین شد.

قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ۱۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم اعلام شده بود و این قیمت براساس پایه خرید با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت است.

۴۵ هزار و ۲۰۱ هکتار از اراضی گلستان زیر کشت کلزا رفته است که پیش‌بینی می‌شود ۷۱ هزار و ۸۳ تن کلزا از سطح مزارع برداشت شود.

استان گلستان رتبه نخست تولید کلزا در کشور را دارد، برداشت کلزا تقریباً تا ۱۰ روز آینده در گلستان ادامه دارد.

امسال مدیریت تعاون روستایی گلستان به عنوان مباشر و زیر نظر اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، کار خرید تضمینی کلزا را برعهده دارد.

در سال زراعی جاری کشت کلزا در ۹۰ هزار هکتار برنامه ریزی شده بود که به دلیل خشکسالی، کشت این محصول به ۴۲ هزار هکتار کاهش یافت.

* امسال ۲۵۰ هزار تن گندم در استان گلستان نسبت به سال گذشته بیشتر تولید کردند

بنا به اعلام سازمان جهاد کشاورزی گلستان امسال گندمکاران گلستانی ۲۵۰ هزار تن محصول نسبت به سال گذشته بیشتر تولید کردند.

مراکز خرید تضمینی گندم تاکنون از کشاورزان حدود ۶۵۱ هزار تن گندم خریداری کردند، تا تاریخ ۱۳ خرداد حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وجه به کشاورزان پرداخت شد.

راد معاون وزیر جهاد کشاورزی دیروز در برنامه روزنه رادیو گلستان نیز اعلام کرد: تاکنون ۳۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجه گندمکاران استان‌های کشور پرداخت شده که این میزان در استان گلستان ۳۶ درصد پرداخت شده است.

امسال محصول گندم از ۳۷۵ هزار هکتار زمین در گلستان برداشت می‌شود، مراکز خرید تضمینی گندم گلستان، از اواخر اردیبهشت فعال شده است و محصول گندم را هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

استان گلستان، پس از استان خوزستان و استان فارس، رتبه سوم تولید گندم کشور را دارد.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول