اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

رأی الیوم: طرح جدید اسرائیل علیه ایران، دچار شکست زودهنگام شد

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم گزارش داد که طرح جدید صهیونیستها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران به جای گروههای مقاومت، خیلی سریع شکست خورده است.

رأی الیوم: طرح جدید اسرائیل علیه ایران، دچار شکست زودهنگام شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی خرداد ماه گذشته مدعی شد که این رژیم در حال اجرای دکترین موسوم به «سر اختاپوس» علیه جمهوری اسلامی ایران است؛ به این معنی که به ادعای بنت، «ما دیگر با شاخک‌ها یعنی گروه‌های نیابتی ایران بازی نمی‌کنیم. ما با حرکت به سمت سر [اختاپوس]، معادلات جدیدی را رقم زده‌ایم».

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم با انتشار یادداشتی به این ادعای صهیونیستها پرداخت و نوشت، دولت صهیونیستی طی روزهای گذشته با طرح اصطلاح جدید سر اختاپوس، قصد داشت حملات خود را بر روی ایران متمرکز کند و از نظر داخلی و خارجی با تهران وارد جنگ شود و نه فقط با گروههایی مانند حزب الله، حماس، جهاد اسلامی، الحشد الشعبی یا انصارالله.

به گزارش این روزنامه، تحولات نظامی و اطلاعاتی اخیر نشان داد که استفاده از اصطلاحات توسط صهیونیستها، یک چیز است و آنچه واقعا رخ می‌دهد، یک چیز دیگر. لذا رژیم صهیونیستی تا کنون نه موفق شده است که ایران را هدف قرار دهد نه به گروههای مقاومت ضربه‌ای وارد کند.

بنا بر این گزارش، ایران از ده سال پیش تا به امروز، از نظر نظامی، سیاسی و اقتصادی قدرتمندتر شده است و نیروهای مقاومت نیز از نظر تسلیحاتی و قدرت، پیشرفت زیادی کرده‌اند و حتی از بسیاری از ارتشها نیز قدرتمندتر شده‌اند؛ زیرا هم موشکهای نقطه‌زن در اختیار دارند و هم پهپادهای مدن و پیشرفته. البته نیروی رزمی دارای توانمندی نظامی بالا را هم باید به توانمندی این گروهها افزود.

رژیم صهیونیستی پس از ۱۹۶۷، در هیچ جنگی پیروز نشده است

رأی الیوم در ادامه نوشت، رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تا به امروز در هیچ جنگی پیروز نشده و از ۴۰ سال پیش تا کنون نتوانسته است هیچ یک از کشورهای عربی را اشغال کند، بلکه فقط هزینه مادی و انسانی داده و در پایان مجبور شده است که عقب‌نشینی کند.

به گزارش این روزنامه، شاید رژیم صهیونیستی در خصوص جنگ ترور علیه جمله اسلامی، موفقیتهایی داشته و برخی از دانشمندان را ترور کرده، ولی در جنگ کشتیها و نفتکشها، شکست خورده است. در حال حاضر نیز با وحشتی روبروست که در پی آن، قصد دارد همه گردشگران و اتباع خود را از ترکیه خارج کند.

این روزنامه با اشاره به حملات جمهوری اسلامی به مقرهای موساد در اربیل عراق که چند ماه پیش رخ داد، گزارش داد، نیروهای مقاومت در حال حاضر، توانمندی جنگی بالایی دارند و با قدرت به هر حماقت صهیونیستها پاسخ خواهند داد. برجسته‌ترین مثال در این زمینه، ترس صهیونیستها از انجام هر اقدامی علیه رهبران و فرماندهان حماس و جهاد اسلامی است؛ چرا که در جریان ترور یکی از فرماندهان جهاد اسلامی، پاسخ خود را با ۴۰۰ راکت به شهرکهای صهیونیستی دریاف کرد.

به گزارش رأی الیوم، شهرک‌نشینان صهیونیست نه در داخل فلسطین اشغالی بلکه در خارج از آن هم، امنیت ندارند. آنان در داخل فلسطین اشغالی با انتفاضه مسلحانه‌ای روبرو هستند که اهدافی را در عمق این رژیم به ویژه تل‌آویو هدف قرار می‌دهد.

بنا بر این گزارش، اکثر نامگذاری عملیاتها یا طرحهای صهیونیستها مانند «سپر بازدارنده» یا «گلوله‌های شلیک شده» و مانند آن، فقط نتایج فاجعه‌باری برای آنان داشته است؛ چه در کرانه باختری، نوار غزه یا جنوب لبنان. لذا اصطلاح جدید سر اختاپوس هم به همین سرنوشت دچار خواهد شد.

در خصوص اقدامات و تلاشهای مذبوحانه رژیم صهیونیستی علیه تهران، یائیر لاپید وزیر خارجه این رژیم به ترکیه سفر و با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود دیدار و گفت‌وگو کرد. صهیونیستها پیش از این سفر، مدعی شدند که جان گردشگرانشان در ترکیه در خطر قرار دارد و هدف حملات ایران قرار خواهند گرفت.


نشست خبری لاپید و چاووش اوغلو

 

لاپید در نشست خبری با چاووش اوغلو ضمن ادعاهای تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که تهران برای انجام حمله در ترکیه برنامه‌ریزی کرده است. وی در عین حال گفت که «در برابر تهدیدهای ایران، دست بسته نخواهیم ماند». وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر همچنین مدعی شد که ترکیه می‌تواند به تلاشهای ایران برای انجام اقدامات تروریستی علیه صهیونیستها در این کشور پاسخ دهد.

این ادعاها در حالی از سوی وزیر خارجه تل‌آویو مطرح شد که کارشناسان تأکید دارند رژیم صهیونیستی در پی اختلاف‌افکنی بین تهران و آنکاراست و از این طریق در تلاش است بتواند ترکیه را وارد گرداب ائتلافهای شرورانه خود در منطقه کند(جزئیات بیشتر).

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران هم امروز ادعای هفته‌های اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص هدف قرار دادن گردشگران اسرائیلی در ترکیه از سوی ایران را به شدت تکذیب کرد و آن را ساختگی دانست. او همزمان با سفر «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران به ترکیه گفت که برخی طرف‌ها به دنبال تخریب روابط بین تهران و آنکارا هستند.

این مقام وزارت خارجه ایران افزود: «امیدواریم که مقامات ترکیه متوجه اهداف برخی برای تخریب روابط دو جانبه ما باشند. پاسخ ما به اسرائیل، قاطع و محکم خواهد بود و اینگونه نیست که افراد عادی را در یک کشور سوم هدف قرار دهیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: «متاسفانه از حدود یک هفته پیش یک عملیات روانی برای مشغول کردن رسانه‌ها به سناریوهای ساختگی با استفاده از اطلاعات نادرست و جهت دار جهت مهیا کردن فضا  برای طرح سناریوی فرافکنانه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شروع شده بود.»

خطیب زاده با تاکید مجدد بر اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور و خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی همیشه به صورت قطعی، مقتدرانه و بدون تهدید امنیت شهروندان عادی و تهدید امنیت کشورهای دیگر خواهد بود، اظهار داشت: «مظلوم‌نمایی‌های نمایشی این رژیم تروریست را کسی جز خودش باور نمی‌کند و اگر به ظاهر نیز طرف‌هایی بر اساس مصلحت اندیشی زودگذر، نمایشی از همراهی داشته باشند، اما در واقع می‌دانند با چه رژیم خطرناکی روبرو هستند.»

انتهای پیام/.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول