اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

سفارش ساخت چهار فروند شناور اقیانوس پیما به تولیدکنندگان داخل

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: برای تامین ناوگان اگر معطل خرید خارجی باشیم، فرصت را از دست می‌دهیم در این راستا با همکاری سازندگان داخلی، برای کشتیرانی جنوب برنامه ساخت ۴ فروند شناور اقیانوس‌پیما را برنامه ریزی کردیم.

سفارش ساخت چهار فروند شناور اقیانوس پیما به تولیدکنندگان داخل

به گزارش خبرگزاری فارس محمدرضا مدرس خیابانی بعد از ظهر امروز در مراسم روز جهانی دریانوردی بیان کرد: حضور کشتیرانی ایران در اقصی‌نقاط دنیا نشان از اقتدار ایران دارد و امروز با افتخار می‌گوییم در همه دنیا حضور و تردد داریم.

وی افزود: شرکت کشتیرانی در بخش کانتینری چهاردهمین خط بزرگ دنیا و در خاورمیانه نیز بزرگ‌ترین خط کشتیرانی است و در حمل فله، محموله کانتینری و بانکرینگ فعالیت داریم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: سال گذشته رکوردهای تاریخی را ثبت کردیم و توانستیم ۲۷ میلیون تن کالا را جابه‌جا کنیم که رشد ۴۷ درصدی نسبت به سال قبل داشت.

مدرس خیابانی توضیح داد: تا دو سال پیش حدود ۶۷۹ دریانورد فعال بر روی کشتی‌های ایران، خارجی بودند اما امروز همه دریانوردان بر روی کشتی‌های ما ایرانی هستند و افتخار ناوبری و راهبری کشتی‌های ما را دارند.

وی اظهار کرد:۸۰۰ جوان علاقه‌مند به دریانوردی را در سال اخیر جذب کردیم و توانستیم حضور کارکنان خارجی را روی کشتی‌های ایران را حذف کنیم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: با کاهش بسزای کرونا امکانی فراهم شده تا خانواده دریانوردان روی کشتی مستقر شوند و اکنون شرایط پذیرش خانواده‌های دریابانان وجود دارد.

مدرس خیابانی اضافه کرد: به دلیل محدودیت تامین شناور از خارج، با مشکلات زیادی مواجهیم، اما رویکرد ما استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل برای تامین شناور است.

وی اظهار کرد: برای کشتیرانی در دریای خزر قرارداد ۴ فروند شناور با سازندگان داخلی منعقد و امضا شده است، همچنین تا ۲ سال آینده  ۱۶ درصد ظرفیت کشتیرانی خزر اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: اگر معطل خرید خارجی بمانیم، فرصت را از دست می‌دادیم اما با ساخت این ۴ فروند تا ۲ سال آینده ۱۶ درصد به ظرفیت ناوگان کشتیرانی در شمال اضافه می‌شود و هم‌زمان ماموریت حمل‌ونقل در کریدور شمال - جنوب افزایش خواهد یافت.

مدرس خیابانی گفت: برای کشتیرانی جنوب هم برنامه ساخت تا ۴ فروند شناور اقیانوس‌پیما را برنامه ریزی کردیم.

وی تصریح کرد: با حضور جوانان دانش بنیانی در شرکت کشتیرانی اخیراً از یک حمله سایبری جلوگیری شده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول