اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شد

نماینده اوکراین در سازمان ملل ضمن متهم کردن روسیه به تشدید حملات موشکی به خاک کشورش، مدعی شد نیروهای روس به زیرساخت‌های غیرنظامی حمله می‌کنند.

اوکراین خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از ادعای کی‌یف درباره حمله موشکی روسیه به مرکز خریدی در مرکز اوکراین، مقامات این کشور خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شدند.

«سرگئی کیسلیتسیا» نماینده اوکراین در سازمان ملل،‌ طی نامه‌ای به شورای امنیت گفت کی‌یف خواستار برگزاری نشست فوری این شورا در مورد وضعیت اوکراین است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد اوکراین برای روز سه شنبه ساعت ۱۵:۰۰ (به وقت محلی) برنامه‌ریزی شده است.

کیسلیتسیا در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت گفت: «من این افتخار را دارم که درخواست یک جلسه فوری شورای امنیت تحت عنوان دستور کار حفظ صلح و امنیت در اوکراین را داشته باشم».

طبق این گزارش، این دیپلمات اوکراینی همچنین از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد خواست که گزارشی درباره وضعیت اوکراین در جریان جنگ با روسیه را به شورای امنیت ارائه کند.

به نوشته ریانووستی، وی روسیه را به تشدید حملات موشکی به خاک اوکراین از بیست و پنجم تا بیست و هفتم ژوئن متهم کرده و مدعی شد که نیروهای روس به زیرساخت‌های غیرنظامی حمله می‌کنند.

رسانه‌های اوکراینی پیشتر گزارش داده بودند یک مرکز خرید بزرگ در شهر «کِرِمنچوک» واقع در استان پوتاوا هدف حمله موشکی روسیه قرار گرفته است. گفته می‌شود در این حمله حداقل ۲۸ نفر کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر مجروح شدند. دولت روسیه هنوز درباره این حمله پاسخی نداده است.

سران کشورهای عضو گروه هفت نیز ضمن محکوم کردن حمله موشکی روسیه به یک مرکز خرید در اوکراین، از تداوم فشار تحریم‌ها بر مسکو و بلاروس خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ/ ت 57

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول