اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

معاون وزیر امور خارجه به سمنان می‌آید/ گمرک منطقه اقتصادی و مرز هوایی فرودگاه سمنان؛ ظرفیتی مهم در توسعه صنعت

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه به‌زودی معاون اقتصادی وزیر امور خارجه به سمنان می‌آید، گفت: تأیید کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی و مرز هوایی فرودگاه سمنان ظرفیت زیرساختی تحول‌آفرین در توسعه تجارت و صنعت است.

معاون وزیر امور خارجه به سمنان می‌آید/ گمرک منطقه اقتصادی و مرز هوایی فرودگاه سمنان؛ ظرفیتی مهم در توسعه صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مزیت‌های حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه وجود صنایع و تولیدکنندگانی است که محصولاتی را تولید می‌کنند که این محصولات قدرت رقابت با محصولاتی را دارد و  می‌تواند فرآیند صادراتی را طی کند و صادرات‌محور باشد.

وی با تأکید بر اینکه این ظرفیت در سمنان وجود دارد، گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سمنان را در سنوات گذشته به‌عنوان یکی از مصوبات داشتیم و در سفر رئیس جمهور به استان سمنان نیز به‌عنوان یکی از مصوبات مطرح شد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از الزامات کار برای عملیاتی کردن منطقه ویژه اقتصادی، اخذ مجوز صادرات و واردات و کد گمرکی در منطقه بود، اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که در دو سال اخیر انجام دادیم، موفق به اخذ این مجوز شدیم.

گلرو افزود: منطقه ویژه اقتصادی سمنان در مساحتی حدود یک‌هزار هکتار زمین در مجاورت شهرک صنعتی قرار دارد که کارهای زیرساختی آن انجام شده است.

وی عنوان کرد: در طول این دو سال برای دریافت کد گمرکی باید بر اساس مقررات داخلی گمرک، برخی زیرساخت‌ها را در منطقه ویژه سمنان آماده می‌کردیم.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از این زیرساخت‌ها به‌عنوان‌مثال دوربین بود و زیرساخت‌هایی در حوزه برق، فیبر نوری و موارد دیگر نیز داشتیم که تمام این زیرساخت‌ها توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، اداره کل گمرک و با حمایت‌های استاندار سمنان فراهم و در نهایت مجوز لازم اخذ و شرایط جدید در حوزه صنعتی ایجاد شد.

گلرو ادامه داد: هیأت‌هایی از گمرک جمهوری اسلامی ایران، سفرهایی را به سمنان داشتند و بعد از بازدید از زیرساخت‌ها و تأیید مجوز کد گمرکی طی انجام فرآیندهای اداری اعلام شد که رویه‌های ترانزیت، صادرات، ورود قطعی و ورود موقت به منطقه ویژه اقتصادی سمنان در واقع اعطا و موافقت خواهد شد.

وی تصریح کرد: این اتفاق یک تحول مهم و فرصت جدیدی است تا بتوانیم از این منطقه ویژه اقتصادی در توسعه صادرات و واردات استفاده کنیم.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: اخیراً نیز مجوز مرز هوایی برای فرودگاه سمنان دریافت شده که یک تحول بسیار مهم است؛ به‌طوری‌که بعد از دو سال تلاش توانستیم از هیأت دولت مجوز مرز هوایی فرودگاه سمنان را دریافت کنیم.

گلرو اضافه کرد: به این معنا که فرودگاه سمنان مجوز واردات و صادرات دارد و این امر نیز به‌عنوان مکمل می‌تواند در کنار منطقه ویژه اقتصادی که کد گمرکی دارد، عمل کند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور ما در حوزه همسایگی ۱۵ کشور قرار دارد، در حوزه صادرات به این کشورها می‌توانیم از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به‌زودی معاون اقتصادی وزیر امور خارجه به سمنان می‌آید و بنا داریم فرصت‌ها را در زمینه توسعه صادرات شناسایی کنیم.

گلرو تأکید کرد: محصولاتی که در استان سمنان تولید می‌شود، قابلیت صادرات دارد و امیدواریم از این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها به نحو احسن بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: مرز هوایی فرودگاه سمنان و کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی دو ظرفیت زیرساختی مؤثر و تحول‌آفرین در حوزه توسعه تجارت و صنعت است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول