اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تداوم بهره‌برداری‌های تل‌آویو از نشست «النقب»

سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین اذعان کرد برنامه‌های تل‌آویو برای گسترش روابط با کشورهای عادی‌کننده روابط در حوزه‌های مختلف ادامه دارد.

تداوم بهره‌برداری‌های تل‌آویو از نشست «النقب»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز گذشته (دوشنبه) نخستین اجلاس کمیته راهبری نشست «النقب» در بحرین برگزار شد و «ایتان نائیه» سفیر تل‌آویو در منامه درباره برنامه‌های رژیم صهیونیستی در خصوص روند عادی‌سازی تصریحاتی داشت.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، نائیه که در اجلاس کمیته راهبری نشست النقب و هماهنگی‌های مربوط به آن شرکت داشت، در گفت‌وگو با این رسانه تصریح کرده است که تل‌آویو همچنان به ایجاد پل‌هایی بین خود و کشورهایی که توافق‌نامه ابراهیم را امضا کرده‌اند، ادامه می‌دهد.

سفیر تل‌آویو در منامه مدعی شد که همکاری‌های رژیم صهیونیستی با امضاکنندگان توافق‌نامه ابراهیم به صورت پیش‌بینی‌نشده‌ای رو به گسترش است و در طی یک‌سال و نیم شامل بیش از چهل توافق در زمینه‌های مختلف شده است. 

وی در ادامه افزود: «ما پل‌هایی را در عرصه تجارت بین خود و مقامات رسمی در این کشورها [کشورهای پیوسته به روند عادی‌سازی] ساختیم؛ ما حتی سفارت‌ها و خطوط هوایی مستقیم بین این کشورها را نیز باز کردیم».

براساس گزارش شبکه «کان» رژیم صهیونیستی، نمایندگان کشورهای حاضر در اجلاس کمیته راهبری نشست النقب تلاش می‌کنند تا به این نشست، رسمیت بخشند؛ به‌گونه‌ای که این رخداد، دارای هیاتی دائمی و مستمر باشد. اجلاسی که نمایندگان وزارت‌خارجه کشورهای ایالات متحده، بحرین، امارات، مصر، مغرب در آن حضور داشتند و در آن، با نماینده رژیم صهیونیستی به گفت‌وگو نشستند.

نشست النقب، ماه مارس سال گذشته در صحرای النقب در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد که صهیونیست‌ها میزبان نمایندگانی از مصر، مغرب، بحرین و امارات با حضور آمریکا بودند. آن‌ها طی این نشست مسائل منطقه‌ای در حوزه‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی را بررسی کردند.

چند روز پیش نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند مقامات تل‌آویو در پشت پرده تلاش می‌کنند تا قبل از سفر بایدن، گام‌ها و توافقاتی را برای عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی ایجاد کنند؛ این مسئله‌ای است که تحلیلگران رسانه‌های عبری تحت عنوان رقابت با زمان برای تل‌آویو توصیف می‌کنند.

انتهای پیام/م/ ت 43

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول