اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مدیران کل بلاتکلیف انگیزه‌ای برای تغییر مدیران شهرستانی ندارند

فرماندار شهرستان فریدن گفت: دلیل طولانی شدن تغییر مدیران شهرستان به مشکلات بالادستی برمی‌گردد چون برخی نهادها و دستگاه‌های اجرایی مدیرکل‌هایشان هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند، بنابراین چون خود مدیرکل‌ها بلاتکلیف هستند انگیزه‌ای برای تغییرات ندارند.

مدیران کل بلاتکلیف انگیزه‌ای برای تغییر مدیران شهرستانی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدن، عزیزالله عباسی، فرماندار فریدن، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان اظهار کرد: ما قبل از سفر ۱۴۴ مشکل را احصا کردیم و با اولویت‌بندی‌هایی که صورت گرفت تصمیم بر این شد برخی از آنها در سفر ریاست جمهوری پیگیری و برخی دیگر در سفر استاندار رسیدگی شود.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات سفر تعیین اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی بود که ۱۵۰ میلیارد آن میان شهرستان‌های فریدن و بوئین و میاندشت به‌صورت مشارکتی است و ۳۰۰ میلیارد آن میان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مستقر در فریدن توزیع خواهد شد.

عباسی افزود: اعتبارات در راستای ساماندهی روستاها و بازبینی طرح‌های هادی، اصلاح شبکه‌های فاضلاب، تقویت آنتن شبکه‌های دیجیتال و چند بخش دیگر است و برخی از پروژه‌ها مانند پساب تصفیه‌خانه شهر داران، تأمین آب شرب از منابع پایدار و چندین پروژه بزرگ دیگر به‌صورت جداگانه پیگیری خواهد شد.

فرماندار فریدن از تخصیص ۳ هزار تن قیر رایگان برای دو شهر داران و دامنه خبر داد و گفت: علاوه بر پیگیری‌های تأمین قیر رایگان همچنین طرح تفصیلی شهر نیز طبق صحبت‌هایی که صورت گرفت در آینده‌ای نزدیک حل خواهد شد تا شهر از این بن‌بست پیش‌آمده خارج شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وعده‌های دولت اشاره داشت و تأکید کرد: ما در نهضت مسکن در شهرستان فریدن اولین قدم را برداشتیم و با قرعه‌کشی بین ۹۰ متقاضی که واریزی آورده اول را داشتند و ثبت‌نام اولیه را انجام دادند صورت گرفت و ۱۸ پلاک در قالب آپارتمان‌های سه‌طبقه به ۵۴ نفر واگذار شد.

عباسی ادامه داد: زمین این طرح رایگان است اما ساخت مسکن بر عهده‌ خود متقاضیان است البته تسهیلاتی هم دولت برای آن‌ها در نظر گرفته است که با هر مرحله ساخت به‌ حساب آنها واریز خواهد شد.

فرماندار فریدن همچنین بیان کرد: زمین مابقی متقاضیان مسکن ملی هم تأمین‌شده که در ماه‌های آینده با طی روند اداری آنان به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: از دیگر کارهای شاخصی که در این مدت مدیریتمان صورت گرفته است تعیین و تکلیف پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر داران است که بعد از یک دهه انجام گرفت.

عباسی همچنین مطرح کرد: طبق پیگیری‌های انجام‌گرفته و طبق جلسه فوق‌العاده‌ای که در استان با معاون عمرانی استاندار برگزار شد مقرر شد این پساب به‌ صورت رایگان در طول ۵ سال به کشاورزان برای کشت درختان غیرمثمر واگذار شود و البته بخشی از آن نیز به شهرداری تعلق گرفت.

فرماندار فریدن در پاسخ به سؤالی مبنی بر تغییر مدیران شهرستانی، بیان کرد: دلیل طولانی شدن تغییر مدیران به مشکلات بالادستی برمی‌گردد چون برخی نهادها و دستگاه‌های اجرایی مدیرکل‌هایشان هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند، بنابراین چون خود مدیرکل‌ها بلاتکلیف هستند انگیزه‌ای برای تغییرات ندارند.

وی ادامه داد: این دولت نیازمند مدیر انقلابی، تحول‌خواه و پرتلاش است، ما در شهرستان با مدیران خودمان هم اتمام‌حجت کردیم که باید جهادی و انقلابی عمل کنند، اگر این‌گونه نباشد بدون شک باید تغییر کنند.

عباسی در پاسخ مطالبه کشاورزان فریدنی، عنوان کرد: در روزهای اخیر به دلیل سرمازدگی، محصولات کشاورزان این منطقه از بین رفته که این دو جنبه دارد ابتدا بی‌توجهی کشاورزان به بیمه کردن محصولات و بخش دوم مسأله ترویج است که نتوانستیم کشاورز را به بیمه کردن محصولات خود راغب کنیم.

فرماندار فریدن تصریح کرد: البته این موضوع سرمازدگی و این مشکل کشاورزان به مسؤولان بالادستی منتقل‌شده و پیگیری‌های نیز صورت گرفته است.

وی با واکنش به گرانی‌های اخیر در بازار بیان کرد: کار دولت در راستای اصلاح یارانه‌ها بسیار سخت است اما دولت تمام توان خود را گذاشته است که این جراحی اقتصادی صورت گیرد و برخی مسائل هم‌زمان با این جراحی باعث برخی تنش‌های اقتصادی شده است که امید داریم با روند پیش رو آرامش اقتصادی به جامعه بر خواهد گشت.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول