اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رسیدگی به مشکلات قضایی مردم در مسجد

مسئولان سازمان بازرسی کل کشور با حضور در مساجد مختلف تهران به مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان رسیدگی کردند.

رسیدگی به مشکلات قضایی مردم در مسجد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ذبیح الله خدائیان، رییس سازمان بازرسی کل کشور همواره در جلسات مختلف بر تکریم ارباب رجوع و ارتباط مستقیم و استماع بدون واسطه نظرات و مشکلات مردم و رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات تاکید کرده است.

بر این اساس به دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور و در راستای اجرای فرمان رئیس عدلیه، معاونان این سازمان شب گذشته به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه هرکدام جداگانه در مساجدی در نقاط مختلف تهران حاضر شده و بدون واسطه در جریان مشکلات و درخواست‌های حقوقی و قضایی مردم و نمازگزاران قرار گرفته و دستورات لازم را برای رفع مشکلات مطرح شده، صادر کردند.

احمد رحمانیان، قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور به همراه بازرسان‌کل امور معاونت تولیدی جهت رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم در مسجد نور حضور یافتند و به مشکلات و درخواست‌های مردم رسیدگی کردند.

در ابتدای این دیدار رحمانیان در جمع نمازگزاران مسجد نور ضمن گرامیداشت یاد و شهدای هفتم تیر با اشاره به وظایف سازمان بازرسی کل کشور، گفت: این سازمان به موجب اصل ١٧٤ قانون اساسی دو وظیفه مهم بر عهده دارد که یکی اجرای صحیح قانون و دیگری نظارت بر حسن جریان امور است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور برای تحقق این امر سه نوع بازرسی موردی، برنامه‌ای و فوق‌العاده را در دستور کار دارد، بیان کرد: معمولا خروجی این بازرسی‌ها می تواند اصلاح یا ابطال باشد یا اگر جرم و تخلفی باشد در قالب گزارش اعلام به مراجع ذی‌ربط است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه این سازمان استفاده از ظرفیت‌های مردمی را به عنوان یکی از اولویت‌های این سازمان اعلام کرد و ادامه داد: سازمان بازرسی به دنبال این است که با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شرایطی را فراهم کند تا اگر مفسده و سوءجریانی در دستگاه‌هاست را شناسایی و برای رفع آنها اقدام کند.

رحمانیان تاکید کرد: در سازمان بازرسی کل کشور، مرکزی به نام مرکز نظارت همگانی وجود دارد؛ اما در برنامه‌های آتی به دنبال این هستیم که سمن‌ها و نهادهای مردمی و گزارشگران فساد را تقویت کنیم و در بعد پیشگیری و هم در بخش گزارشگران فساد با تعامل سازنده بتوانیم از بروز فساد جلوگیری کنیم.

احمد اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور در جمع نمازگزاران مسجدالرسول میدان شهید طهرانی مقدم (کاج) تهران، کاظم‌پور معاون فرهنگی اجتماعی در مسجد ابوذر منطقه پیروزی، علی اصغرپور معاون امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور در مسجد حضرت سیدالساجدین(ع) منطقه پیروزی،  سرپرست معاونت حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور و هیات همراه نیز در مسجد مهدیه کرج واحدی سرپرست دفتر حقوقی سازمان بازرسی در مسجد ائمه بقیع در شوش و مجید یداللهی رئیس مرکز نظارت همگانی و رسیدگی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) منطقه نیروی هوایی حاضر شدند و به مشکلات حقوقی و قضایی نمازگزارن رسیدگی کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول