اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بابل رکورددار پرونده‌های قضایی در مازندران

دادستان بابل گفت: بیشترین پرونده‌های وارده دادسراهای استان مربوط به بابل است؛ به‌طوری‌که در سال جدید تعداد پرونده‌های قضایی این شهرستان به ۵ هزار و ۱۸۷ پرونده رسید.

بابل رکورددار پرونده‌های قضایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: شهید بهشتی فردی استوار، صبور و انقلابی بود در مسیر انقلاب کم نمی‌گذاشت در آن زمان مورد آماج حملات برخی افراد قرار می‌گرفت ولی خودش را درگیر این حاشیه‌ها نمی‌کردند.

وی گفت: دستگاه قضایی دنبال اجرای عدالت است تمام اهتمام دستگاه قضا گرفتن حق مظلوم از ظالم است دستگاه قضایی باید به این مطلوب برسد اگر کسی حقش ضایع شد بگوید من می‌روم به دستگاه قضا مراجعه می‌کنم.

دادستان بابل با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های قضایی وارده استان مربوط به شهرستان بابل است، افزود: در سه ماهه نخست امسال ۵ هزار و ۸۸۷ فقره پرونده وارد دادسرا شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه مرزن‌آباد بابل و با توجه به ورود دادستانی ولی ساخت‌و ساز صورت گرفت،گفت: پیگیری تغییر کاربری زمین‌های مرزن‌آباد از وظایف ذاتی جهادکشاورزی و قسمت بستر آب مربوط به مدیریت منابع آب بود. ادارات می‌گویند پیگیری قضایی برای ما هزینه‌بر است فعلا توانستیم جلوی ارائه خدمات را بگیریم و برای برخی مدیران ابلاغ و اخطار شد و در صورت عدم پیگیری، حکم ترک فعل صادر خواهد شد.

ملاکریمی در این زمینه افزود: توصیه ما به شهرداران شهرستان این است در قرارداد با پیمانکاران همه تشریفات قانونی رعایت شود که خدایی نکرده مشکلی ایجاد نشود
تمام اولویت دستگاه قضایی پیشگیری از ساخت‌و‌ساز غیر مجاز است حتی اندازه یک وجب تعدادی از دهیاران به واسطه ساخت و سازهای غیرمجاز بازداشت شدند.

همچنین وی در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با پلمب برخی از مناطق گردشگری در شهرستان بابل و  اینکه برخی‌ها می‌گویند بابل با پلمب این اماکن باعث فرار سرمایه‌گذارها می‌شوند،گفت: من خودم مشوق سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذرای در این شهر هستم که در این شهر سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال کنند اما با رفتارهای خلاف هنجار دینی و اجتماعی برخورد می‌کنیم.

دادستان بابل یکی از علل بدحجابی و بی‌حجابی این است که ما به عنوان شهروند وظایف فردی خودمان را رها کردیم امر به معروف و نهی از منکر برای آحاد ملت است، خاطر نشان کرد: در مورد منطقه گردشگری که اخیرا پلمب شد چندین بار اخطار داده شده‌ بود، ما با توجه به اینکه مجوز بهره‌برداری ندارد ولی حمایت کردیم تا فعالیت کند ولی با شکسته شدن هنجارهای دینی مخالفیم و برخورد می‌کنیم.

وی درباره فعالیت شرکت‌هایی که به صورت غیرقانونی و با عناوین مختلف در حال جذب افراد براساس ساختارهای هرمی یا شبکه‌ای هستند، نیز گفت: در صورت وجود گزارش حتما ورود خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول