اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی در کرمان/برگزاری رزمایش جمع‌آوری معتادان متجاهر

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸ درصد کشفیات شیشه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به گرانی که در حوزه مواد مخدر سنتی پیش آمده مصرف شیشه افزایشی می‌شود.

افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی در کرمان/برگزاری رزمایش جمع‌آوری معتادان متجاهر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا محمدی‌انارکی دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: سال گذشته در استان کرمان 6 شهید در امر مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده‌ایم.

وی در تشریح برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان عنوان کرد: برگزاری برنامه دوچرخه‌سواری از بیت‌الزهراء تا گلزار شهدای کرمان در روز پنجشنبه نهم تیر ماه و همچنین برگزاری میز خدمت در مراسم نماز جمعه این هفته شهر کرمان و شهرستان‌های استان از جمله برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان است.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان تصریح کرد: درخواست بودجه برای تجهیز ایست بازرسی مرصاد و چهار گلوگاه دیگر در استان داده‌ایم که در مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان این موضوع مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گاه استان کرمان در زمینه شیوع مواد مخدر رتبه اول کشور را نداشته‌ است، افزود: استان کرمان مرکز ترانزیت مواد مخدر است و 60 تا ۷۰ درصد مواد مخدر از استان کرمان عبور می‌کنند.

محمدی‌انارکی بیان داشت: متاسفانه کشور افغانستان از تولید مواد مخدر سنتی به سمت تولید مواد مخدر صنعتی سوق یافته به طوری که کشفیات مواد مخدر شیشه استان به حدود 2 تن و ۵۰۰ کیلو رسیده و این زنگ خطر است.

مسئله اعتیاد به مواد مخدر مادر همه مسائل اجتماعی است

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در ادامه این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار شهید سلیمانی و شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: شعار جهانی امسال مبارزه با مواد مخدر پرداختن به چالش‌های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران‌های بشری نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله اعتیاد به مواد مخدر مادر همه مسائل اجتماعی است، تصریح کرد: کودک‌آزاری، همسر آزاری، طلاق، سرقت و ...نشأت گرفته از اعتیاد به مواد مخدر است.

جلالی به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در بحث مقابله و پیشگیری اشاره و اظهار کرد: در حوزه مقابله، راهبرد اصلی ما در شورای مبارزه با مواد مخدر کاهش عرضه است و در این راهبرد جمهوری‌اسلامی و به تبع آن استان کرمان کارنامه درخشانی داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان عنوان کرد: در زمینه کشفیات مواد مخدر در کشور، استان کرمان رتبه اول را کسب کرده است و بهترین و موثرترین روش مبارزه با مواد مخدر مبارزه ترکیبی و همه جانبه با استفاده از ظرفیت‌های نخبگان، حاکمیت و مردم است.

جلالی با اشاره به اینکه ایستگاه آخر قطار مرگبار اعتیاد، معتادین متجاهر هستند، تاکید کرد: در این هفته یک رزمایش با همکاری فرآجا در زمینه جمع‌آوری معتادین متجاهر با همکاری دستگاه قضا انجام خواهد شد و این افراد تحویل کمپ‌های ماده ۱۶ برای ترک داده می‌شوند.

افزایش کشفیات مواد صنعتی به ویژه مواد مخدر شیشه 

سرهنگ علیرضا سوری رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته باز هم با اختلاف بسیار زیادی نسبت به استان سیستان و بلوچستان در حوزه کشفیات استان برتر کشور شده‌ایم و توانسته‌ایم بیش از ۱۶۱ تن انواع مواد مخدر در استان کشف کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۹ سال بی‌سابقه در زمینه کشفیات مواد مواد مخدر بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته در خسارت وارده به قاچاقچیان در درگیری‌های مسلحانه در حوزه حذف اشرار ۱۶۰ درصد، زخمی شدن قاچاقچیان  ۱۰۰درصد، دستگیری آنها ۱۲۷ درصد، توقیف خودروهایشان ۳۲ درصد، توقیف سلاح‌ها ۱۸ درصد، موتورسیکلت ۵۰۰ درصد، درگیری‌های مسلحانه ۴۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ داشته‌ایم.

وی با اشاره به افزایش 14 درصدی ماموریت منجر به تشکیل پرونده قضایی در حوزه مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال 99 بیان داشت: سال گذشته علی‌رغم اینکه مجموع کشفیات سال گذشته نسبت به سال ۹۹ کاهش داشته اما کشفیات مواد صنعتی به ویژه مواد مخدر شیشه افزایش یافته است.

سوری تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸ درصد کشفیات شیشه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به گرانی که در حوزه مواد مخدر سنتی پیش آمده مصرف شیشه افزایشی می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: از ابتدای سال جاری طرح‌هایی از جمله پاکسازی، جمع‌آوری و ... در حوزه مواد مخدر که در سطح استان اجرا شده ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

سوری از افزایش 43 درصدی تعداد پرونده‌های متشکل مبارزه با مواد مخدر در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد خرده‌فروشان دستگیر شده طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول