اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۱۰ طرح صنعتی و معدنی استان سمنان بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح ۱۰ پروژه صنعتی و معدنی این استان با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

۱۰ طرح صنعتی و معدنی استان سمنان بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بعداظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از افتتاح ۱۰ پروژه صنعتی و معدنی این استان با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه تولید و تجارت و روز صنعت و معدن در این استان خبر داد.

وی اظهار کرد: این ۱۰ طرح صنعتی و معدنی هم‌زمان با دهه تولید و تجارت و روز صنعت و معدن در استان سمنان افتتاح و با بهره‌برداری از این واحدها برای حدود ۲۲۰ نفر شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح شرکت دربافت در سمنان خبر داد و گفت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالانه یک‌هزار و ۱۵۰ تن پارچه گردباف را دارد که با راه‌اندازی این طرح زمینه اشتغال ۳۵ نفر ایجاد خواهد شد.

تشنه‌دل خاطرنشان کرد: شرکت سولفات‌سازان شاهرود با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۸ هزار تن پودر فلدسپات که با سرمایه‌گذاری حدود ۶۵۰ میلیارد ریال که زمینه اشتغال ۱۱ نفر را فراهم کرده است، افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح واحد تولیدی صنایع گازسوز نور کویر خاور در شهرستان گرمسار خبر داد و تصریح کرد: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه یک میلیون عدد انواع رگلاتور علمک گاز را خواهد داشت که با راه‌اندازی این واحد زمینه اشتغال حدود ۳۵ نفر فراهم خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: شرکت نورد سنگین خاوران از دیگر طرح‌های قابل افتتاح است که با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۸۰ میلیارد ریال در زمینه تولید انواع میله و میلگرد از جنس فولاد آلیاژی به ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن فعالیت دارد که با راه‌اندازی این واحد ۱۷ نفر مشغول به کار خواهند شد.

تشنه‌دل اضافه کرد: بهره‌برداری از واحدهای تولیدی بهین چوب جنت، زرین مهد مازند، نارون نیکان، دایان گستر روان، صنعت فیبر آریا و مجتمع ریسندگی و بافندگی افلاک از دیگر طرح‌های آماده افتتاح در استان سمنان است که برای راه‌اندازی این طرح‌ها حدود ۱۰۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته و ۱۲۲ نفر مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول