اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آب معدنی کهگیلویه و بویراحمد در جام جهانی قطر/ شناسایی ۱۱۰ واحد صنعتی غیرفعال

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب معدنی یکی از محصولاتی است که می‌تواند به قطر صادر شود.

آب معدنی کهگیلویه و بویراحمد در  جام جهانی قطر/ شناسایی ۱۱۰ واحد صنعتی غیرفعال

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج کریم روزبهان عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه جام جهانی فرصت مناسبی برای صادرات محصولات کهگیلویه و بویراحمد است گفت: آب معدنی یکی از محصولات استان است که می تواند به قطر صادر شود لذا به ۴ واحدها تولید آب معدنی اعلام کردیم تولیدات خود را به استانداردهای جهانی برسانند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه وزارت صمت اعلام کرده همه قیمت‌های محصولاتی که خودسرانه افزایش داشت باید به قیمت ۳۱ اردیبهشت ماه بازگردد، افزود: واحدهایی که خودسرانه محصولات خود را افزایش دادند تا ۱۰ تیر ماه فرصت دارند قیمت‌ها را به ۳۱ اردیبهشت برگردانند.

روزبهان در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت شن و ماسه در استان گفت: قیمت شن و ماسه دستوری نیست و مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شود لذا افزایش‌ها قانونی بوده است، البته دلیلی نمی‌شود که دستگاه‌های نظارتی از وظایف خود غافل شوند.

این مسئول در خصوص اینکه قرار شد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان حساب بانکی داشته باشند، گفت: یکی از این فروشگاه‌ها از این موضوع تمکن نکرده به زوری از استان می‌رود.

۴۱۱ واحد در استان فعال است

در ادامه دارا فرامرزی معاون معدن سازمان صمت به مراحل شناسایی واحدهای راکد اشاره و با بیان اینکه واحدها در حال شناسایی است گفت:  ۵۲۱ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان است که ۴۱۱ واحد با ظرفیت مختلف در حال فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: ۱۱۰ واحد غیرفعال را شناسایی کردیم که واحدهایی که قابلیت احیا دارند به چرخه تولید باز می‌گردند، ضمن اینکه علاوه بر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جلسه تعیین تکلیف واحدهای راکد برگزار و واحد‌ها را شناسایی کردیم.

این مسئول عنوان کرد: سال گذشته تعهد سازمان صمت بازگشت ۲۶ واحد به چرخه تولید بود که از این تعداد ۱۹ واحد یا به چرخه برگشتند یا با تغییر کاربری ها فعالیت خود را ادامه دادند.

وی عنوان کرد امسال نیز تعهد سازمان صمت ۲۶ واحد راکد است که ماشین سازی گچساران یکی از واحد های بزرگی بود که پس از سال‌ها رکود به چرخه تولید بازگشت بازگشت و قابلیت ایجاد اشتغال ۲۰۴ نفر را دارد.

فرامرزی به وضعیت معادن استان هم اشاره و عنوان کرد: ۷۸ واحد دارای پروانه بهره برداری است که ۴۶ معدن تجهیز و فعال می‌شوند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول